השוק
מי תשקיע בנתיב אקספרס 253 מיליון שקל?
נתיב אקספרס,המפעילה תחבורה ציבורית בגליל ובבית שמש תקבל בוסט מקרן נוי שתשקיע את הכסף בתמורה להקצאה של 40% ממניות החברה; לקרן נוי תינתן אופציה לרכוש 10% נוספים מהחברה
קרן נוי, תשקיע 253 מיליון שקל בתמורה ל-40% ממניות נתיב אקספרס שמפעילה תחבורה ציבורית בגליל ובבית שמש. בנוסף תקבל קרן נוי אופציה לרכישת 10% נוספים ממניות החברה.
במסגרת העסקה, תזרים קרן נוי 253 מיליון שקל לנתיב אקספרס בתמורה להקצאה של 40% ממניות החברה. קבוצת עפיפי שמחזיקה היום במלוא המניות של החברה, תחזיק ב-60% הנותרים. בנוסף, ניתנה לקרן נוי אופציה לרכישת 10% נוספים ממניות נתיב אקספרס בכפוף לתנאים מתלים.
חברת נתיב אקספרס, הוקמה ב-2001 בעקבות החלטת הממשלה לקיים מכרזים תחרותיים על מנת להגביר את התחרות בשוק התחבורה הציבורית בישראל, מחזיקה, יחד עם התאגידים המוחזקים על ידה כיום, בצי הכולל כ-800 כלי רכב ומעסיקה מעל 1,200 עובדים, מתוכם כ-1,000 נהגים.
פעילות החברה מתמקדת בהפעלת תחבורה ציבורית באזור הגליל, כמו כן, החברה מפעילה החל מיולי השנה את אשכול בית שמש ובנוסף זכתה במכרז להפעלת הרכבל בחיפה, שהינו פרויקט תחבורה ציבורית ראשון מסוגו בארץ, אשר צפוי להתחיל לפעול בקרוב. בימים אלה מתמודדת החברה במספר מכרזים להפעלת אשכולות תחבורה נוספים.
נתיב אקספרס היא למעשה חברה בת של קבוצת עפיפי מנצרת, אשר התחילה את פעילותה בשנת 1927, הכוללת כיום 16 חברות העוסקות בתחומי התחבורה, תיירות, מלונאות, טכנולוגיית מידע, השקעות, נדל"ן וסחר בינלאומי.
מקרן נוי ועפיפי נמסר כי העסקה הושלמה על רקע מדיניות הממשלה, לפיה מרבית קווי השירות בתחבורה ציבורית ובאוטובוסים יפורסמו להליכים תחרותיים עד לשנת 2030. כמו כן, תקציב ההשקעה בתחום התחבורה בישראל כיום צומח בעקביות, כאשר חלקו בתקציב של פיתוח כבישים פוחת לטובת צמיחה בתקציב פיתוח תחבורה ציבורית. במסגרת תוכנית החומש של חברת נתיבי ישראל, הוקצו כ- 3.3 מיליארד שקל לנתיבי התחבורה ציבורית.
קרן נוי מתמחה בהשקעה בתשתיות הקרן מנהלת נכסים בהיקף של כ-10 מיליארד שקל ב-4 קרנות. עד כה השקיעה הקרן בעשרות פרויקטים בארץ ובעולם לרבות השקעה בכביש 6, עיר הבה"דים, התחנות התרמו סולאריות באשלים, פרויקט האגירה השאובה בכוכב הירדן, תחנת הכח בבאר טוביה, מספר רב של פרויקטים פוטו-וולטאים בישראל וכן בפרויקטים בשלבי פיתוח שונים בספרד ובאיטליה.
בקרנות נוי, שייסדו פיני כהן, רן שלח וגיל־עד בושביץ, משקיעים מרבית המשקיעים המוסדיים בישראל, כולל אלטשולר שחם, הפניקס, מנורה, עמיתים, כלל, מגדל, מיטב דש, הלמן אלדובי, פסגות, אוצר התיישבות היהודים ועוד.
מקבוצת עפיפי נמסר: "אנו שמחים על השלמת העסקה עם קרן נוי ומייחסים חשיבות רבה לשותפות עם הקרן. אנו מאמינים כי יחד נוכל לשפר ולקדם את תחום התחבורה בארץ בשנים הבאות. ההחלטה להתקדם בעסקה עם קרן נוי באה לאחר זיהוי הפוטנציאל בשותפות זו לטווח רחוק ועל בסיס האמון ההדדי שנוצר עם הקרן. תהליך הכנסת שותף לנתיב אקספרס החל בשנת 2019, בליווי משרד EY, ניסן דר ומשרד יעקב סלמון ליפשיץ, והתמקד במציאת שותף שיביא לסינרגיה עסקית ושותפות שתהיה מבוססת על אמון וחזון משותף".
מקרן נוי נמסר: "הקרן סימנה את תחום התחבורה הציבורית כאסטרטגי עבורה ואנו שמחים על כניסתנו לתחום, בשותפות עם קבוצת עפיפי המובילה. העסקה נחתמה לאחר מו"מ אינטנסיבי אשר במהלכו הובעה הערכה מקצועית רבה ונרכש אמון הדדי רב בין הקבוצות, אשר ילווה אותנו בהמשך דרכנו המשותפת. אנו משוכנעים כי איכות הקבוצה, הדרג הניהולי והניסיון הרב שלה בתחום, יחד עם היכולות של הקרן, יאפשרו לנתיב אקספרס לצמוח ולהתפתח משמעותית במסגרת המכרזים העתידיים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה