השוק

חגי שלום מציג: ירידה בהכנסות ושיפור ברווח של טיב טעם

טיב טעם סיימה את הרבעון השני של השנה עם ירידה קלה בהכנסות אבל עם שיפור משמעותי בשיעור הרווח התפעולי ועלייה ברווח הנקי; טיב טעם תחלק דיווידנד של 5.5 מיליון שקל
ניצן כהן | 
חגי שלום מנכ"ל טיב טעם (צילום אסף לב, Magma Images)
טיב טעם היא אחת מרשתות השיווק המעניינות בישראל. היא אינה נכנעת לחרמות ולא מכוונת לזרם המרכזי של הציבוריות הישראלי - ואולי דווקא כן. הרשת פתוחה בשבת, אינה מקפידה על כשרות, למרות שהיא מחזיקה במוצרים כשרים לצד כאלה שאינם כשרים. הרשת ממתגת את עצמה כרשת פרימיום, כשאמנם היא נמצאת בתהליך הוזלה של מחירי סל המוצרים הנמכר אצלה, אך עדיין לא נראה שסוגיית המחיר היא ליבת ההתמודדות של הרשת עם המתחרים.
הרשת סיימה את הרבעון השני של השנה עם ירידה של 5.5% בהכנסות שהסתכמו בכ- 341.7 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של כ- 361.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה הסתכמו ההכנסות בכ- 695.9 מיליון שקל, עלייה בשיעור של כ- 3.9% בהשוואה להכנסות בסך כ- 669.7 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד.
הפדיון והפדיון למ"ר בחנויות זהות ברבעון השני של השנה ירד בכ- 6.7% וב-2.7% בהתאמה, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אך ביחס לפדיון למ"ר ברבעון השני של שנת 2019 עלה ב- 20.5%. במחצית הראשונה של השנה הפדיון והפדיון למ"ר בחנויות זהות עלה ב-3.2% וב- 7.6% בהתאמה בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד, אך ביחס לפדיון למ"ר במחצית הראשונה של שנת 2019 עלה ב- 34.6%.
במגזר התעשייה, הסתכמו ההכנסות ברבעון השני של השנה בכ- 81 מיליון ש'ל, בהשוואה לכ- 83 מיליון ש'ל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון מיוחס להפסקה יזומה של פעילות הדגים הטריים, שלא היתה רווחית, לצד גידול ניכר בקטגוריות היין ואלכוהול ומוצרי בשר טרמי (נקניקים, פסטרמות וכיו"ב). בנטרול ההכנסות של פעילות הדגים הטריים שהופסקו באופן יזום קיים גידול בהכנסות בשיעור של כ- 10.1% בהשוואה להכנסות ברבעון מקביל אשתקד. 
במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הכנסות מגזר התעשייה בכ- 161.2 מיליון שקל לעומת הכנסות בסך כ- 167.1 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד. בנטרול ההכנסות של פעילות הדגים הטריים, כאמור לעיל, קיים גידול בהכנסות בשיעור של כ- 12.8% בהשוואה להכנסות בתקופה מקבילה אשתקד.  
הכנסות הקבוצה ברבעון השני של השנה הסתכמו בכ- 392.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 410.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ- 4.5%. במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הכנסות הקבוצה בכ- 793 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות בסך כ- 772.5 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד, עלייה בשיעור של כ- 2.7%.
הרווח הגולמי של מגזר קמעונאות המזון ברבעון השני של השנה הסתכם ב-110.6 מיליון ש"ח (32.4% ממחזור ההכנסות) בהשוואה ל-114.8 מיליון שקל (31.7% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
הקיטון בסך הרווח הגולמי מיוחס בעיקר לקיטון בהכנסות והגידול בשיעור הרווח הגולמי נובע משיפור בתנאי הסחר וכן משינוי בתמהיל המוצרים וגידול באחוז המחלקות בהן רווחיות גבוהה. במחצית הראשונה של השנה
הסתכם הרווח הגולמי בכ- 224.9 מיליון שקל (32.3% ממחזור ההכנסות), בהשוואה ל-210.1 מיליון שקל (31.4% ממחזור ההכנסות) בתקופה מקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי של מגזר התעשייה ברבעון השני של השנה הסתכם ב-19.1 מיליון שקל (כ- 23.7% ממחזור ההכנסות), בהשוואה ל-18.6 מיליון שקל (כ- 22.4% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הגידול בשיעור הרווח הגולמי נבע בעיקרו מהמיקוד בקטגוריות הליבה, בהן שיעורי רווח גבוהים. במחצית הראשונה של השנה הסתכם הרווח הגולמי בכ- 39.7 מיליון שקל (כ- 24.6% ממחזור ההכנסות), בהשוואה לכ- 36.6 מיליון שקל (כ- 21.9% ממחזור ההכנסות) בתקופה מקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי של הקבוצה ברבעון השני השנה הסתכם בכ- 130.1 מיליון שקל (כ- 33.2% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לכ- 133.6 מיליון שקל (שיעור של כ- 32.5%) ברבעון המקביל אשתקד. קיטון של כ- 3.5 מיליון שקל ובשיעור של כ- 2.6% נבע בעיקרו ממגזר הקמעונאות.
הרווח לתקופה ברבעון השני עלה בכ- 16.6% והסתכם בכ- 18.3 מיליון שקל, בהשוואה לרווח לתקופה בסך של כ- 15.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה הרווח לתקופה הסתכם בכ- 35.7 מיליון שקל, עלייה של כ- 54.9% לעומת רווח לתקופה בסך כ- 23 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה