השוק
אל על בלי בעל בית: 1,000 עובדים ייצאו לחל״ת
בחברת התעופה מעוניינים לקבל כסף מהמדינה ולכן מנסים לגבש תוכנית התייעלות שתאפשר להם להציג לאוצר מהלכי הבראה, מאות טייסים, דיילים ואנשי צוות ישלמו על כך
נראה כן בני משפחת רוזנברג מרימים ידיים מאל על ורומזים למשרד האוצר כי רק אם המדינה תעביר כסף לחברה, הם יוציאו את החברה להנפקה, זאת אחרי שכבר החליטו באוצר לגבש את התכנית שתסייע כלכלית לחברה.
כתנאי להזרמת כסף ציבורי לחברה, מתנים באוצר תכנית התייעלות אגרסיבית בחברה והתאמה של מצבת כוח האדם, כמו גם התאמה של צי המטוסים לעידן הקורונה. הנהלת החברה החליטה לשים פלסטר לחברה המדממת ותוציא 800 עד 1,000 עובדים לחל״ת ללא מגבלת זמן.
בהנהלת אל על מקווים שחל״ת לא מוגבל בזמן, ללא תשלום של המדינה ליוצאים אליו, ידחוף אץ העובדים ובהם כ-600 טייסים למצוא חלופה תעסוקתית שתביא להתפטרות או פיטורים שלהם וכך למעשה תצומצם מצבת כוח האדם בחברה.
יש לציין כי כדי להבריא את אל על דורשים באוצר תוכנית ברת קיימא לייצוב החברה ולא בטוח שחל״ת שמטבעו הוא זמני - יהיה הפתרון ארוך הטווח לחברה. כבר עלו הערכות כי אל על עוד עשויה לחזור לידי המדינה.
נזכיר כי אל על הייתה אמורה לצאת להנפקה בסוף חודש יולי האחרון ולגייס הון כשבעלי השליטה בחברה, אלי רוזנברג או קני רוזנברג (או מי שזה לא יהיה) היו צריכים להזרים 43 מיליון דולר במזומן לחברה.
ההנפקה, מיותר לציין, לא יצאה לפועל וגם ההזרמה של הבעלים לחברה לא יצאה לפועל מה שלא הפריע לחברה לדרוש מהאוצר הזרמה של 200 מיליון דולר לקופת החברה המידלדלת.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(23):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
15.אל על הכושלתנוסע 08/2021/14הגב לתגובה זו1 0לסגור ולהעיף אותם קיבינימט אני לא מוכן לממן אותם מכספי משלם המיסיםסגור
-
14.פשיטת רגלבני 08/2021/14הגב לתגובה זו1 0הימור שנכשל ,ברור שרוב החברות לא מסוגלות לשרוד בעידן הקורונה. וביחוד חברה כמו אלעל שיש בה כמעט פי 2 עובדים מהדרוש . אם לא יפטרו עובדים בכמויות אף גאון לא יציל את החברה.סגור
-
13.אל על היא עושקת לאומית. תפסיקו לסגוד לפח אשפה הזהדורון 08/2021/14הגב לתגובה זו2 0היא חברה פרטית של אדם טמבל שלא ידע לאן הוא נכנס. אל על כבר לא מתאימה לשוק התעופה העולמי. חייבים לפרק אותה ולהקים מחדש ללא התתי אדם שהיו שם(כנראה שהם לא עשו עבודה טובה) כי עוד קדם הקורונה אל על הייתה מופסדת, ואלו היו ימי שיא בתיירות וטיסות עסקים, מה גם שהמחיר של הדלק הסילוני היה זול, ובכל זאת הם הפסידו.סגור
-
12.ככה זה כשנותנים לחרדי דרעק לנהל את העסק. מקבלים שכונה. (ל"ת)עופר 08/2021/12הגב לתגובה זו1 1סגור
-
החרדי הזה הצליח קצת יותר ממך בחייםזושא 08/2021/15הגב לתגובה זו0 0וזאת הסיבה שהוא הבעלים של אל על ושל נכסים במיליארדים בארה"ב ואתה יושב פה ופורק את תסכול כישלון החיים שלךסגור
- טען עוד
-
11.עד מתירוני 08/2021/12הגב לתגובה זו2 0לסגור ולפתוח מחדש עם אנשים חדשים והוגנים .די לשחיתותסגור
-
10.אל-אל חברה לאומיתיהושע 08/2021/12הגב לתגובה זו2 0כמעט לכל מדינה בעולם יש את חברת התעופה הלאומית השייכת ברובה הגדול למדינה. מדוע שעל-אף לא תהפוך לחברה הלאומית כשורה מניות החברה יהיו בידי מדינת ישראל ? !סגור
-
מכיון שאז השכר ירד בהתאםלו 08/2021/12הגב לתגובה זו0 0אני בספק שטייסי טלעל יסכמו להורדה בשכרם כיאה לעובדי מדינהסגור
-
תתפלאאלעד 08/2021/13הגב לתגובה זו0 170 אחוזים והטייסים חזרו לטוס בחצי שנה האחרונה. מאז יוני בכמעט 50 אחוזים של קיצוץ בהשתכרות... רובם עושים משהו נוסף להכנסה נוספת, אם זה מילואים או עבודה נוספת. השאלה שצריכים לשאול את עצמם כל מי שטס במצב כזה - האם אני מוכן להסכן את עצמי ואת משפחתי כשיש בקוקפיט טייסים שהראש שלכם במקום אחר והכשירות שלהם ירדה בחצי...? המצב הנוכחי לא בריא בכלל. כל מי שטס עם חברת תעופה רוצה שמי שאוחז בסטיק יהיה כשיר מקצועית, פיזית ומנטאלית. זה לא המצב כרגע.סגור
-
מפליא שיש עדיין סתומים כמוך בגיל בגרות (ל"ת)דורון 08/2021/13הגב לתגובה זו0 0סגור
-
רוזנברג קנה-רוזנברג ישלם (ל"ת)בעל הבית 08/2021/12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.אלעלביל 08/2021/11הגב לתגובה זו0 0אין שום סיבה להזרים כספים ציבוריים לחברה פרטית במידה ואלעל תעבור לרשות המדינה אז הסיפור ישתנהסגור
-
8.לתת לה ליפול. כן ממש ככה. (ל"ת)שימי 08/2021/11הגב לתגובה זו1 2סגור
-
לך קיבינימט זבלל (ל"ת)א 08/2021/12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.יחס עוין למשפחת רוזנברגאריה 08/2021/11הגב לתגובה זו1 2רואים בכל הכתבות שלכם שאין למשפחת רוזנברג זכות אלמנטרי של כל חברה אחרת שנקלעה לקשיים בגלל קורונה. אולי בגלל שהם אמריקאיים חושבים שהם צריכים להיות פראיירים של כולם.סגור
-
6.חלת לעובדיםאני 08/2021/11הגב לתגובה זו1 0אל על מתחילה להגיע לתהום . הפתרון שהממשלה תיקח על עצמה את אל על ואולי אז תהיה התרוממות וסגור
-
5.מלחמה פסיכולוגיתמכונאי 08/2021/11הגב לתגובה זו8 0הבעלים החדשים יכולים להזרים סכומי עתק לחברה והם לא יתנו לה ליפול. הם משחקים צ׳יקן עם האוצר על מנת שהאוצר יזרים כסף במקומם. כל רצונם של הבעלים זה לנצל את המצב לטובתם ולצאת ממשבר הקורונה עם חברה רזה ויעילה.סגור
-
4.אדיוטיוספה 08/2021/11הגב לתגובה זו0 5ליברמן חזיר ואל על לא מעניינת אותו. עוד תתגעגעו לביבי.סגור
-
3.הלאמה ומכירה לתושב הארץטייס בגימלאות 08/2021/11הגב לתגובה זו1 0להלאים. לצמצם (600 טייסים?!!) להעביר התחזוקה לתעשיה האווירית (חטיבת בדק) לצמצם צי המטוסים ולהתאימו לעידן החדש. לצמצם שכר הבכירים. למכור לאזרח הארץ שהוא גם תושב קבע בארץ. למשוך, לחלוטין, את ידה של המדינה מהחברה, למכור גם את מנית הזהבשל המדינה, לאזרח ותושב המדינה. להכריז על החברה כמשאב חיוני אשר ניתן להפעילו לטובת המדינה רק בעיתות חרום מוגדרות הייטב. (וכך גם ישראייר וארקיע. שיחלקו אחריות בזמו חרום). להתנות את רישיון הפעלת חברת תעופה בהסכמה לתנאי האחרון הזה (לחברות בעלות נפח מסויים ומעלה)סגור
-
2.וועדמשה 08/2021/11הגב לתגובה זו1 1נראה אם הוועד באמת יעמוד על הרגליים האחוריות למען העובדיםסגור
-
1.אין הנפקה או הזרמת בעלים? יאללה, להלאים!צ'רלי מרום 08/2021/11הגב לתגובה זו3 1העיקר שלא טסים בשבת. עם ההנהלה החרדית תמשיך לנהל את החברה הכושלת הזו, בקרוב לא יטוסו בכלל. ככה זה כשמערבבים דת וביזנס: ההתרסקות היא בלתי נמנעת.סגור
-
שבת הוא מקור הברכהדוד 08/2021/11הגב לתגובה זו0 0מחלליה מות יומתסגור
-
שבת ברכהאושר 08/2021/11הגב לתגובה זו0 1מדינת היטולות גנבו את התעופה בארץ דתיים הצילו את רוזנרבג.הוא לא טס בגללכם בשבת הוא הבבא סלי שלכםסגור