השוק

אחרי גיוס הענק: עזריאלי רוכשת חוות שרתים בנורבגיה ב-2.8 מיליארד שקל

עזריאלי תממן מחצית מהרכישה באמצעות הלוואה מגורם חיצוני; 3 חוות השרתים נמצאות בבעלות חברת Green Mountain שמתמחה בהקמה וניהול של חוות שרתים מאובטחות; ה-NOI המייצג הצפוי לשנת 2022 עומד על 176 מיליון שקל
ניצן כהן | 
דנה עזריאלי (צילום זיו קורן עזריאלי)
אחרי גיוס הענק של עזריאלי החברה יוצאת למסע רכישות. החברה הודיעה היום על רכישת 3 חוות שרתים נורבגיות שנמצאות בבעלות חברת Green Mountain בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקל. עזריאלי מעוניינת לממן מחצית ממחיר הרכישה באמצעות הון עצמי ומחצית מהרכישה באמצעות הלוואה מגורם שלישי.
החברה הנרכשת היא חברה פרטית, שהתאגדה בנורווגיה בשנת 2009, ועוסקת מאז התאגדותה בתחום חוות השרתים, בשלוש פעילויות עיקריות שכוללות תכנון ובניית חוות שרתים בעלי אבטחת מידע גבוהה, אספקת שירותי חוות שרתים מתקדמים לארגונים ולקוחות סיטונאיים והפעלת חוות שרתים ברמת יעילות גבוהה תוך שימוש ב-100% אנרגיות מתחדשות. החברה מחזיקה במספר נכסי נדל"ן, אשר מושכרים לצדדים שלישיים ומשמשים את החברה לפעילותה בתחום חוות השרתים.
Green Mountain מפעילה שלוש חוות שרתים בנורבגיה וחתומה, נכון למועד דיווח זה, על כ-MW24 ללקוחות הקשורים עימה בהסכמים לתקופה ממוצעת של כשבע וחצי שנים. בנוסף, ל-GM פוטנציאל בניה ופיתוח עתידי באתרים אלה ונוספים, בהיקף של כ-MW520.
מבדיקות שערכה עזריאלי, השוק בסקנדינביה, בדגש על השוק הנורבגי, נהנה מצמיחות גבוהות בתחום ה-Data Centers, זמינות חשמל יוצאת דופן, לצד עלויות חשמל מהנמוכות באירופה. בנוסף, החשמל בנורבגיה מיוצר (100%) באמצעות שימוש במקורות ידידותיים לסביבה.
בשנים האחרונות, קצב הגידול של Green Mountain מגיע לכ-50% בשנה; בין לקוחות הליבה של החברה, לקוחות מהותיים בתחום הענן, לקוחות (HPC) High Performance Computing משמעותיים ועוד.
מנתוני עזריאלי עולה כי ה-NOI המייצג הצפוי לשנת 2022 עומד על 176 מיליון שקל.
יש לציין כי הכניסה של עזריאלי לתחום חוות השרתים היא מעניינת מאוד והיא מתאפשרת הודות לנגישות הגבוהה של החברה להון ולידע תפעולי של נדל"ן, צריכת חשמל וכד'. אמנם לא מדובר בחוות שרתים בסדר גודל של אמזון או גוגל אך בהחלט מדובר בכניסה מרשימה לתחום הזה.
דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי: "רכישת Green Mountain מהווה אבן דרך מרכזית במימוש האסטרטגיה של קבוצת עזריאלי לבניית פעילות בינלאומית בתחום ה-Data Centers. השילוב של הפעילות בצפון אמריקה באמצעות חברת Compass, יחד עם רכישת Green Mountain באירופה,  תאפשר לקבוצת עזריאלי להפוך לשחקן גלובאלי משמעותי בזירה צומחת ומתפתחת זו.
"תחום ה- Data Centers מגלם את עולם הנדל"ן המניב החדש ונהנה משעורי צמיחה גבוהים. אנו מבצעים השקעה משמעותית באירופה באמצעות רכישת פלטפורמה איכותית, עם פוטנציאל גידול וצמיחה, הנהלה בעלת ניסיון וידע ונכסים מצוינים. לאחר מספר שנים של פעילות הקבוצה בתחום ה-Data Centers, אני מאמינה כי הוא יהווה מנוע צמיחה משמעותי נוסף לקבוצת עזריאלי, לצד מנועי הצמיחה האחרים שממשיכים להתפתח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה