השוק

כמה הרוויח מי שהאמין בטיסה הראשונה של תיירים לחלל

ורג'ין גלקטיק הייתה הראשונה שהטיסה תיירים לחלל; אז כמה הרווחתם אם האמנתם במרוץ של המיליארדר הבריטי ריצ'ארד ברנסון והעדפתם אותו על ג'ף בזוס?
ניצן כהן | 
ריצ'ארד ברנסון מציע כרטיסים לחלל (צילום יח"צ)
היסטוריה קטנה ואולי גדולה הייתה השבוע והיא הטיסה הראשונה לחלל של תיירים. במרוץ הזה לוקחים חלק שניים משני אנשי העסקים הדומיננטיים בוול סטריט. האחד הוא ריצ'רד ברנסון הצבעוני והשני הוא ג'ף בזוס.
נעשה את זה קצר, ברנסון כידוע היה זה שהצליח להיות ראשון על טיסת החלל המסחרית ונראה שהוא תכנן את המהלכים הפיננסיים שלו בקפידה, אבל היה מישהו שהרס לו את החגיגה.
אז אם שאלתם כמה הרוויח מי שהאמין בברנסון? אז זהו, הוא הפסיד כסף ולא מעט. מניית ורג'ין גלקטיק איבדה יותר מ-20% בימים האחרונים ויש לזה סיבות אבל הנה שתיים מהן:
הסיבה הראשונה הייתה שאנליסט בכיר בבנק אוף אמריקה הוריד את ההמלצה שלו למניה רגע לפני הטיסה לחלל בעיקר בגלל שהוא חושב שמדובר בגימיק שלא יביא יותר מידי רווחים, היה בזה די לשלוח את המניה לירידות אבל הייתה עוד סיבה.
לפני הטיסה לחלל שכר ברנסון את שירותיהם של מספר בנקי השקעות (קרדיט סוויס, מורגן סטנלי וגולדמן זאקס) כדי להנפיק מניות בהיקף מרשים של 500 מיליון דולר מה שהגביר את הלחץ על המניה. אז לא ברור מי ידע משהו לפני, מה ידע ואם ידע, אבל מה שבטוח שהיה מישהו שניצל את ההזדמנות ולפני מיומיים מכר מניות (והרבה) לפני הורדת ההמלצה וההודעה שבאה אחריה על מכירת מניות מסיבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה