השוק

לקראת ההנפקה בוול סטריט, משנה למנכ"ל ברנמילר: בארה"ב מבינים אותנו טוב יותר

ניר ברנמילר, מעריך בראיון ל-ice שהשוק האמריקאי נמצא רגע לפני בום של ביקושים למוצר של החברה ובטוח שבוול סטריט יבינו את הפתרון והפוטנציאל שלו 
ניצן כהן |  2
ניר ברנמילר (צילום באדיבות החברה)
ניר ברנמילר, משנה למנכ"ל ברנמילר אומר בראיון ל-ice שהשוק האמריקאי נמצא רגע לפני התפרצות של ביקושים ולכן ברנמילר רואה בשוק הזה את השוק המרכזי שלה. ברנמילר נכנסה להליך בדיקה לקראת הנפקה של החברה ונראה שההחלטה עומדת ליפול בקרוב. "בוול סטריט יבינו יותר טוב את החברה, הפתרון שלה והפוטנציאל שלה" אומר ברנמילר.
תחום האנרגיה המתחדשת חם מתמיד ונראה שכולם מחכים לחקיקה האמריקאית שתיקח את השוק הזה לתור הזהב שלו וברנמילר, אומר ניר ברנמילר, נערכת כדי להיות שם כשהחוק לצמצום פליטת מזהמים מזהמים יכנס לתוקף "כשהחוק הזה יכנס, התעשיה תבין שיותר זול לה לצמצם את פליטת המזהמים מאשר להמשיך, זה זול יותר, נקי יותר ולא מסבך אותך עם הממשלה, ואנחנו נמצאים בדיוק במקום הזה" הוא אומר.
כדי להבין קצת יותר טוב את החברה צריך להסתכל על מבנה שוק האנרגיה שמתחלק בגדול לכמה חלקים שהמרכזיים בהם כוללים את עולם התחבורה, הסקה, ותעשייה. חלק קטן מאוד מהאנרגיה בעולם נצרך לצורך ייצור חשמל. המגמה בעולם היא כיום להטות יותר צריכה של חשמל על חשבון שריפת דלק, פחם וגז ואת החשמל לייצר ממקורות ירוקים כשמטרת העל היא צמצום פליטת מזהמים לאוויר.
ואיפה אתם נכנסים לתמונה?
"החברה שלנו ממוקדת היום בשני ורטיקלים: ורטיקל אחד הוא להיות בכל מקום בו מייצרים חום לתעשייה או הסקה שזה למעשה צרכני מחצית מהאנרגיה בעולם. אנחנו יודעים לייצר ארביטראז'ים לענפים האלה וזה אומר לקנות חשמל בלילה שאז הוא עולה 2 סנט ליחידת מדידה, לאגור אותו ולשחרר אותו לצריכה בשעות היום אז המחיר עולה ל-50 סנט ליחידת מדידה. זה כלכלי מאוד למי שעוסק בתחום"
הורטיקל השני הוא שדרוג והחייאה של תחנות חשמל רגילות. אנחנו עושים פרויקט עם חברת החשמל של איטליה ולמעשה אנחנו מייעלים מאוד את תחנות הכוח שלהם כי אם לא ניכנס אליהם אז הם יסגרו והרבה כסף יירד לטימיון. אתה צריך להבין צריכת החשמל צפויה לגדול פי 3 תוך 15 שנים ואנחנו למעשה משדרגים את תחנות הכוח ככה שהם יפחיתו את פליטות המזהמים, יעמדו בתקינה הקשוחה וניתן יהיה לעבוד איתן עוד הרבה שנים, אנחנו למעשה משדרגים להם את המערכת".
אתם בלי הכנסות
"אחרי הרבה שנים של הבשלה טכנולוגית אנחנו נמצאים בנקודה שבה אנחנו מתחילים מכירות. השנה אנחנו מסיימים 4 פילוטים כש-3 כבר הסתיימו והן בוצעו עם החברות הגדולות בעולם. באיטליה, ארה"ב, ברזיל וישראל כושהמטרה היא שמשנה הבאה נצמח בצורה עקבית וחזקה".
תסביר לי את מבנה ההכנסות שלכם
"מבנה ההכנסות הוא משולב. יש חברות שאנחנו מוכרים להם ציוד ותחזוקה אבל המודל המרכזי הוא הפחתת פליטות מזהמים כשירות. כלומר אותו בית חולים שמתחבר אלינו אנחנו מחליפים את מערכות האנרגיה שלו כשירות שכל חודש משלמים עליו ותזכור שזה במקום לקנות דלק. אנחנו מחליפים למעשה דלק, אנחנו מפחיתים פליטות מזהמים.
"אנחנו מדברים היום עם חברות מרשימות וגדולות כי צריכים להפחית את פליטות המזהמים שלהם. אין היום אף חברה שלא מחפשת דרכים להפחית פליטות מזהמים ואנחנו כמעט היחידים בעולם עם פתרון שיודע להחליף בוילר ששורף גז למערכת חשמלית פחות מזהמת".
דיווחתם שאתם בוחנים הנפקה בוול סטריט
"ברנמילר הנפיקה ב-2017 ובעצם הייתה החברה הראשונה בתל אביב שהנפיקה חברת טכנלוגיה לפני שיש לה הכנסות. חינכנו את השוק שזה בסדר ולפעמים נכון להנפיק חברה, היינו במדבר ותראה את השוק היום. ב-2017 השוק היה רגיל או לנדל"ן או ביומד והסתכלו על בינארית. היום זה מאוד שונה ויש הרבה חברות כאלה והשוק למד להכיר ולעבוד עם זה.
"אנחנו נמצאים בנקודת זמן שאנחנו מסתכלים טוב, טוב מה קורה בוול סטריט. השוק שלנו למעשה שם, גם הפעילות הריאלית וגם הפניננסית ואנחנו מאמינים שלשוק האמריקאי יהיה קל יותר להבין מה אנחנו עושים ומה הפתרון שאנחנו מציעים. אנחנו עובדים היום עם חברת החשמל של ניו יורק ומפתחים איתם שני פרויקטים אחד אנחנו כבר מסיימים ואחד בייזום.
"השוק האמריקאי הפך משוק מנומנם לשוק פראי ברגע שביידן עלה לשלטון, והיזמים שם הם אגרסיבים עד כדי שיטילו מס על פליטות מזהמים, מה שיאיץ מאוד את ההחזר על ההשקעה ולכן אנחנו מטים תשומת לב רבה לשוק האמריקאי ומאמינים שיהיה השוק המוביל.
"באשר להנפקה, הנושא הזה נמצא בבחינה ואנחנו רואים את זה באור חיובי ואני מאמין שבקרוב נוכל לפרסם עדכון".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מעניין
    איתי לוי 07/2021/02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אין ספק שזה אחד התחומים החמים היום. זאת רכבת שלא תעצר ונראה שהחברה הזאת מכוונת נכון עם מוצר מעניין. אני קניתי.
    סגור
  • 1.
    הפתעת השוק
    יאיר 07/2021/02
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הקצב של החברה הזאת מרתק,אם מ שהם טוענים נכון, ב 5 שנים הבאות הם יכולים להפוך לאחת החברות המובילות בשוק האנרגיה העולמי, הפוטנציאל משוגע.
    סגור