השוק

גורמי אכיפה ל-ice: פעילות קריפטו צריכה אסדרה כדי למנוע זליגה לפעילות עבריינית

אתמול אישרה רשות ניירות ערך למשה חוגג לפעול במטבעות קריפטוגרפיים בחברה ציבורית מה שהפך פעילות מסוכנת מאוד ללגיטימית או לגיטימית חלקית; בשיחה עם המשטרה אומרים גורמים: צריך להסיר את האנונימיות מעל הארנקים
ניצן כהן | 
משה חוגג, ענת גואטה והשיח על הביטקוין (צילום יונתן סינדל, ענבר מרמורי, נועם רבקין, נתי שוחט פלאש 90)
אתמול (ראשון) נפל דבר בישראל, רשות ניירות ערך התירה למשה חוגג למזג את פעילות המטבעות הקריפטוגרפיים שלו לתוך קמן קפיטל, מה שהופך את הפעילות הזו ללגיטימית ולאפיק השקעה שיתודלק על ידי כסף של המשקיעים המוסדיים שהוא הכסף הגדול באמת.
ההיתר שנתנה הרשות לני"ע לחוגג הוא הרבה מעבר להיתר מיזוג רגיל והוא למעשה מסדיר, בדלת האחורית את אחד הנושאים הנפיצים בעולם הכלכלי.
כדי להבין את משמעות דברים צריך לזכור את הדבר הראשון במעלה: פעילות קריפוגרפית היא חוקית אבל אנונימית, לטוב ולרע. הטוב שבדבר, שיותר קל לעשות עסקים ולהעביר כסף ממקום למקום, הרע: ניתן להשתמט מתשלום מס במקרה הטוב, ולהקל על פעילות עבריינית במקרה הרע.
בעבר היה מקובל לסמן שטרות של כסף וכך לאתר עבריינים ששולם להם כופר, כך למעשה נתפס העבריין המורשע צבי גור שנעלם למשטרה, אך נתפס כשניסה להפקיד את השטרות המסומנים בסניף בנק.
התהליך הזה קשה עד בלתי אפשרי כשהפעולה מתבצעת במטבע קריפטוגרפי ולכן הבנקים לא מעוניינים לסלוק כספים כאלה ולהיחשף לסנקציות ממשלתיות ברחבי העולם, אבל כדי שלא למנוע התפתחות כלכלית/ טכנולוגית רצוייה המשטרה צריכה להיכנס לעובי הקורה ולהגיד את דעתה שהיא בקליפת אגוז: איך ואם היא יכולה לאכוף את החוק במקרה של שימוש במטבע קריפטוגרפי שנעשתה בו פעילות עבריינית.
גורמים במשטרה אומרים היום ל-ice כי למעשה המשטרה לא חשה חוסר נוחות עם עולם הקריפטו אבל בהחלט יש ניסיונות של הגורמים שאמונים על המלחמה בהלבנת הון כמו גם במשטרה להסיר את האנונימיות סביב הפעילות הקריפטוגרפית כדי שניתן יהיה להשתמש במטבעות האלה כאמצעי תשלום לגיטימי.
"בעולם הפלילי נקודת המוצא היא שמטבע קריפטוגרפי הוא חוקי ולכן ההתייחסות היא אם בוצעה עבירה אם לאו. אין ספק שהפעילות במטבעות האלה קורצת לגורמים עברייניים אבל אנחנו פעילים בתחום ויודעים להתמודד עם זה.
"צריך לזכור שמרבית הפעילות במטבעות קריפטוגרפיים היא פעילות השקעה ולכן כמעט ולא נראה המרה של מטבע קריפטוגרפי למטבע רגיל כי יש כאן עמלות גבוהות מאוד. בעולמות של ההמרה צריך להביא למצב של להסיר את האנונימיות וככה ניתן יהיה לסחור בצורה בטוחה במטבעות הללו.
"אנחנו חושבים שצריך לגרום למי שמעוניין להמיר מטבע קריפטוגרפי למטבע "עובר לסוחר" להזדהות ואנחנו בהחלט רואים שיש נותני שירותי מטבע שעושים את זה בצורה וולנטרית וזה חיובי כי זה מגן על כולם אבל זה נושא שנמצא על סדר היום של שורה ארוכה של רגולטורים שיצטרכו לתת את הדעת על הנושא.
"באופן עקרוני אנחנו מתייחסים לנושא האכיפה כמו בכל עבירה אחרת. כשאנחנו יודעים שמתבצעת עבירה - אנחנו שם. אם מתבצעת עבירה ואנחנו נדרשים לחקירה לאחר מעשה - יש לנו את הכלים להיות שם ואנחנו שם". אומרים הגורמים במשטרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה