השוק

דו"ח ראשון לדיפלומט כחברה ציבורית: הרווח התפעולי בישראל נחתך בחצי

דיפלומט היא אחת החברות המעניינות שהונפקו בחודשים האחרונים; החברה היא אחת היבואניות הגדולות בישראל אם לא הגדולה שבהן ומחזיקה בזיכיון היבוא של מוצרי ג'ילט; המניה אגב, ירדה מתחילת החודש ביותר מ-5%
ניצן כהן | 
נעם וימן (צילום קרן בן ציון)
בין מבול ההנפקות של השנה האחרונה, דיפלומט היא אחת ההנפקות היותר מעניינות שהיו כאן. דיפלומט היא אחת היבואניות הגדולות בישראל של מוצרי צריכה אם לא הגדולה שבהן. במשך שנים הייתה דיפלומט חברה פרטית ואגדות רבות סופרו עליה.
בחודש מרץ האחרון השלימה החברה הנפקה לפי שווי של 1.4 מיליארד שקל והמספרים, אך נגיד את זה בעדינות, לא עושים טוב לאגדות סביב החברה.
ההכנסות ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ב-כ-668 מיליון שקל, בהשוואה לכ-685 מיליון שקל ברבעון המקביל. כשבחרה אומרים שהשינוי בהכנסות מיוחס בעיקר להיקף מכירות גבוה במיוחד לישראל, כתוצאה מהתפרצות הקורונה.
ההכנסות בישראל ברבעון הסתכמו בכ-394 מיליון שקל, בהשוואה לכ-428 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. כאמור, הירידה בהכנסות בישראל נובעת בעיקר מכך שברבעון המקביל אשתקד היקף המכירות היה גבוה יחסית ,כתוצאה מהתפרצות הקורונה.
ההכנסות בדרום אפריקה ברבעון, צמחו בכ-6% לכ-168 מיליון שקל, בהשוואה לכ-159 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות מיוחסת לגידול של 16 מיליון שקל בהיקפי הפעילות ובקיזוז חלקי עם הפרשי תרגום שליליים של הראנד ביחס לשקל בסך של כ-7 מיליון שקל. ההכנסות בדרום אפריקה בנטרול שע"ח צמחו בכ-11%.
ההכנסות במדינות אחרות (גיאורגיה, ניו זילנד וקפריסין) צמחו בכ-7% לכ-106 מיליון שקל, בהשוואה לכ-99 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות מיוחסת בעיקר לפעילות בניו זילנד וקפריסין. 
הרווח הגולמי של החברה הסתכם ברבעון הראשון של שנת 2021 בכ-132 מיליון שקל (כ-19.7% מההכנסות), בהשוואה לכ-136 מיליון שקל (כ-19.8% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הגולמי נבעה בעיקר מהקיטון האמור בהכנסות.
הרווח התפעולי ברבעון הראשון של שנת 2021 הסתכם בכ-18.4 מיליון שקל (כ-2.8% מההכנסות), בהשוואה לכ-27 מיליון שקל (כ-3.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח התפעולי נבעה מהקיטון האמור ברווח הגולמי, וכן מעלייה בהוצאות הנהלה וכלליות בעקבות מענק חד פעמי למנכ"ל, כפי שציינה החברה בתשקיף ההנפקה. ללא מענק זה הרווח התפעולי של החברה היה מסתכם לסך של כ- 30 מיליון ש"ח המהווים כ- 4.4% מההכנסות.
הרווח התפעולי מהפעילות בישראל ברבעון הסתכם בכ-12.3 מיליון שקל (כ-3.1% מההכנסות), בהשוואה לכ-24.1 מיליון שקל (כ-5.6% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. בניטרול המענק החד פעמי האמור, הרווח התפעולי הסתכם בכ-24.5 מיליון שקל המהוויםכ-6.2% מההכנסות.
הרווח התפעולי מהפעילות בדרום אפריקה ברבעון הסתכם בכ-2 מיליון שקל (כ-1.2% מההכנסות), בהשוואה לכ-1.7 מיליון שקל (כ-1.1% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי מהפעילות במדינות אחרות (גיאורגיה, ניו זילנד וקפריסין) עלה  לכ-4.1 מיליון שקל (כ-3.8% מההכנסות), בהשוואה לכ-1.2 מיליון שקל (כ-1.2% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח התפעולי ובשיעורו מיוחסת לפעילות בגיאורגיה ובקפריסין. 
הרווח הנקי של החברה ברבעון הראשון של שנת 2021 עלה  לכ-12.5 מיליון שקל (מתוכו כ-11.2 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), בהשוואה לכ-11.6 מיליון שקל (מתוכו כ-10.2 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ברבעון המקביל אשתקד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה