השוק

אמזון בקרב ענק מול נטפליקס: רכשה את אולפני MGM ב-8.5 מיליארד דולר

באמזון אמרו כי הם מקווים למנף את ההיסטוריה הקולנועית הגדולה של MGM ואת הקטלוג הרחב שמכיל אלפי סרטים ו-17,000 תוכניות טלוויזיה כדי לחזק את אולפני אמזון ואת חטיבת הקולנוע והטלוויזיה שלה
מערכת ice | 
ג'ף בזוס (צילום אינסטגרם/ג'ף בזוס)
אמזון סגרה היום (רביעי) עסקת ענק לרכישת אולפני MGM בסכום של כ-8.45 מיליארד דולר. העסקה נחתמת ברקע המאבק על קהל הצופים בין שירותי הסטרימינג שהולכים ומשתלטים על נתח השוק  של הקולנוע במיוחד לאור שנת הקורונה. העסקה עתידה לסייע לאמזון במאבק הזה בעיקר מול פלטפורמות הסטרימינג של נטפליקס ודיסני.
באמזון אמרו כי הם מקווים למנף את ההיסטוריה הקולנועית הגדולה של MGM ואת הקטלוג הרחב שמכיל אלפי סרטים ו-17,000 תוכניות טלוויזיה כדי לחזק את אולפני אמזון ואת חטיבת הקולנוע והטלוויזיה שלה. 
אמזון הביעו תקווה שיצליחו למנף את ההיסטוריה של יצרנית הקולנוע ושהרכישה תתן חיזוק משמעותי לחטיבת הקולנוע והטלוויזיה של החברה באמצעות הקטלוג הקולנועי העצום של MGM שכולל אלפי סרטים ועשרות אלפי סדרות.
אמזון מנסה כבר כמה שנים לחזק את חטיבת הקולנוע והבידור שלה באמצעות רכישה של נכס שיוכל לייצר עוד תוכן קולנועי לשירותי הסטרימינג והוידאו שלה בלי שתצטרך לנהל הסכמי שידור לתכנים ספציפיים. הסכמים כאלה יכולים בכל רגע להסתיים במיוחד לאור התחרות המתעצמת על לקוחות הסטרימינג. רוב חברות התוכן הולכות ומצמצמות את הסכמי השידור כדי לקבל בלעדיות על תכנים וכך לחזק מעמד מול הצרכנים. בעבר דווח כי אמאזון בחנה רכישה של בתי הקולנוע של "לנדמרק" ובדיווח אחר נאמר כי החברה מתמודדת לרכישה של רשת בתי הקולנוע AMC.
סגן הנשיא הבכיר בפריים וידיאו ואולפני אמזון, מייק הופקינס, אמר ל-CNBC, "הערך הכספי האמיתי שעומד מאחורי העסקה הוא הקטלוג העמוק שאנחנו מתכננים לדמיין מחדש ולפתח ביחד עם הצוות המוכשר של MGM. זה מרגש מאוד ומספק כל כך הרבה הזדמנויות לסטוריטלינג באיכות גבוהה".
הבעלות על ספריית תוכן גדולה כמו זאת של MGM וכמו כן על האפשרות ליצור תכנים מהווה צעד משמעותי מאוד במשחק של עולם הסטרימינג היום כך שתכנים אלו נתונים עכשיו בבעלות של שירותי פריים וידאו ויתכן כי בקרוב זו תהיה פלטפורמת הסטרימינג הבלעדית שתחזיק בהם.
שירותי "פריים וידאו" של אמזון מונים היום כ-200 מיליון מנויים. השירות כבר מציע תוכניות בהפקה עצמית לצד סרטים וסדרות שמשודרים על סיס רכישת זכויות  לשידור תוכן. בדוח האחרון שיצא למשקיעים במניית אמזון, צויין נתון מעניין לפיו שעות הסטרימינג של השירות עלו בשנה האחרונה ביותר מ-70% בעקבות מדינת הקורונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה