השוק

צוקרברג משתלט על הוואי? אלו הקרקעות החדשות של מייסד פייסבוק

מארק צוקרברג ובת זוגו כבר רכשו ב-2014 2,800 דונם של קרקע באי בהוואי בכ-100 מיליון דולר. רכישה זו הייתה שנויה במחלוקת, אך כעת מתרחשת רכישה נוספת
מערכת ice |  1
מארק צוקרברג (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של מארק צוקרברג)

מייסד פייסבוק מארק צוקרברג ואשתו רכשו בחודש שעבר כ-2,400 דונם באי קוואי שבהוואי ב-53 מיליון דולר.

הרכישה נעשתה בשלושה עסקאות שונות כשאחת מהחלקות שנרכשו ממוקמת בקרבתה חוף ציבורי, ולאור זאת בני הזוג הבטיחו כי החוף ימשיך להיות bגיש לציבור הרחב. החלקות ממוקמות בצפון מזרח האי ועד כה היו בבעלות ארגון שימור מקומי שנקרא Waioli.
כזכור, ב-2014 כבר רכשו בני הזוג 2,800 דונם של קרקע באי עליהם שילמו כ-100 מיליון דולר. רכישה זו הייתה שנויה במחלוקת ונטען אז כי חלק מהקרקעות שרכשו הוענקו למשפחות ילידות בהוואי באמצע המאה ה-19. צוקרברג אף בנה חומה מסביב לנכס שלו ב-2016 כדי להפחית את הרעש מהכביש, דבר שעור כעס רב.

חוף לאופלי בהוואי. צילום: גוגל מפות

באדמות מתכננים בני הזוג לבנות חווה ובהודעה שפירסמו התייחסו לייעודן הקודם של הקרקעות ביחס לשימוש שהם מייעדים להן והודיעו כי הם מתכוונים לקחת בחשבון את מאמצי השימור שנעשו במקום. "אנחנו עובדים בצמוד למספר שותפים בקהילה כדי לקדם שימור, לייצר חקלאות בת - קיימא ולהגן על חיות הבר המקומיות בחווה שלנו ובאזורים המקיפים אותה", כך נכתב בהודעות הזוג.
סם פראט מעמותת השימור שמכרה את הקרקעות אמר על העסקה כי "אנחנו יודעים שהאדמה הזו תישאר בידיהם הבטוחות ושמארק ופריסיליה יפעלו כמנהיגים האחראיים של לפאולי היום ובעתיד", וכי ההחלטה למכירה הקרקעות לצוקרברג ורעייתו נעשתה בשל המחוייבות שהביעו כלפי המקום.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טמטום. זה שייך לילידים של הוואי. להחזיר במיידי (ל"ת)
    שלי 08/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור