השוק

סבוריט ומילניום פוד-טק נכנסות לשוק תחליפי הביצים; סבוריט עולה ב-4.5%

תחליפי הביצים שפותחו על ידי סבוריט מבוססים על מקורות צמחיים; החברה השלימה בקשה לרישום פטנט על בסיס הפיתוח של החברה
ניצן כהן | 
מנכלית סבוריט רחלי ויזמן (צילום איתיאל ציון)
סבוריט (SavorEat) ומילניום פוד-טק נכנסות לשוק תחליפי הביצים העולמי: סבוריט, בשיתוף מילניום פוד-טק, הקימה חברת בת חדשה שתהיה נפרדת מיתר פעילויותיה, EGG'N'UP. החברה החדשה תפתח מוצרי מזון המבוססים על תחליפי ביצה מהטבע, מבלי לפגוע בטעם המקורי של הביצה ובערכיה התזונתיים, ללא כולסטרול ועם ערך קלורי נמוך - כלומר מוצר בריא יותר. מוצרים אלו יתאימו לצרכי בישול, אפיה וטיגון שמצריכים ביצה כמרכיב נוסף או עיקרי. החברה החדשה תהיה בשליטת סבוריט.
סבוריט השלימה הגשת בקשה לרישום של פטנט עבור תחליף ביצה, המבוסס על מקורות צמחיים ומתבסס על סיבי הצלולוז הייחודיים של החברה. הצלולוז (תאית) הוא למעשה סיב תזונתי המורכבת משרשראות ארוכות של מולקולות של גלוקוז. התאית היא אחת משתי התרכובות האורגניות הכי נפוצות בטבע. כרגע המוצר נמצא בשלבי פיתוח המיועד להסתיים ברבעון הרביעי של 2022. פיתוח תחליפי הביצים מבוססים על פיתוח של פרופ' עודד שוסיוב, המדען הראשי ומייסד-שותף בסבוריט.
שוק הביצים העולמי מוערך ב-200 מיליארד דולר בשנה, והוא צפוי להגיע ל-244 מיליארד דולר עד שנת 2023 - דהיינו צמיחה שנתית ממוצעת חד ספרתית נאה, שעשויה להוות בסיס לצמיחת שוק תחליפי הביצים. נכון להיום, מקסיקו היא הצרכנית המובילה בנפש של ביצים רגילות ואחריה יפן, סין, ארה"ב ואירופה.
בשלב ראשון, ולאחר שהפיתוח יסתיים, מתכננת EGG'N'UP, בשליטת סבוריט, לשווק את המוצר דרך חברות שירותי מזון ויצרני מזון בארה"ב ובאירופה (B2B) ובשלב שני, דרך רשתות קמעונאות ישירות לצרכן הסופי (C2B).
לצורך תמיכה בשלבי הפיתוח של המוצר, סבוריט החלה בסבב גיוס ל-EGG'N'UP שצפוי להיות בהיקף של 2.5 מיליון דולר ויספק את צרכיה הפיננסים למשך 24 חודשים, כלומר לפחות עד השלמת שלב הפיתוח. את עיקר ההשקעה צפויה EGG'N'UP לגייס משותפות המו"פ מילניום פוד-טק.
מילניום פוד-טק תשקיע בחברת הבת החדשה של סבוריט היקף כולל של כ-2.5 מיליון דולר, כאשר אחזקותיה בסבוריט מוערכים כיום ביותר מ-31 מיליון ש"ח. שווי לחברה החדשה, המבוסס על הטכנולוגיה המוכחת שפותחה והאבטיפוס הפעיל: כ8 מיליון דולר לפני הגיוס.
נכון לשנת 2018, שוק תחליפי הביצים בעולם עמד על 1.4 מיליארד דולר, והצפי הוא כי בשנת 2026 הוא יעמוד על 2.1 מיליארד דולר, כלומר צמיחה שנתית ממוצעת של 5%.
בארה"ב לבדה, לדוגמה, מדובר בצמיחה משמעותית בהרבה: שוק תחליפי הביצים בשוק האמריקאי בשנת 2019 צמח ב 192% לעומת 2018 - נתון המוכיח את הביקוש הגדל לתחליפי ביצים.. רק באחרונה, עמותת GFI ישראל (Good Food Institude) פרסמה מחקר מקיף על שוק החלבונים האלטרנטיבים בארץ ובעולם והדגישה כי מדובר בשוק בעל צמיחה משמעותית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה