השוק

אחרי שכבשה את שוק תשתיות האנרגיה האמריקאי, לוקוסוויו גייסה 64 מיליון דולר

המנכ"ל והמייסד שחר לוי: "את כספי המימון נשקיע בהאצת החדירה לשוק, פיתוח הפלטפורמה וכן בהרחבת הצוות על-מנת לעמוד בביקושים הגוברים לטכנולוגיה של החברה וברכישות של חברות משלימות"
כפיר אדר | 
אסף הראל ושחר לוי (צילום מוטי וגמן)
חברת לוקוסוויו (Locusview) הודיעה היום על השלמת סבב גיוס בסך 64 מיליון דולר בסבב Series A, זהו סבב ההשקעות הגדול ביותר של לוקוסוויו אותו הובילה קרן השקעות הצמיחה IGP. ל-IGP הצטרפו לאומי פרטנרס, כלל ביטוח, ודיסקונט קפיטל, המושקעים בקרן, כלל-טק והמשקיעים הקיימים של החברה. סך גיוסי ההון של החברה עד כה עומדים על כ-80 מיליון דולר.
לוקוסוויו נוסדה בשנת 2015 כתוצאה משיתוף פעולה אמריקאי-ישראלי לצורך פיתוח פלטפורמה לניהול פרויקטי הקמת תשתיות רחבי היקף בתחומי האנרגיה, התקשורת והמים. פלטפורמת התוכנה (SaaS) של Locusview מאפשרת לנהל ולייעל את תהליך הקמת התשתיות משלב התכנון, ביצוע הבניה על שלביה השונים תוך בקרה בזמן אמת, על צוותים, ציוד ותקציב, ועד להגשה לרשויות, מקצה לקצה ובענן, בצורה מדויקת ושקופה תוך שיפור הבטיחות התפעולית, ניהול חכם של משאבים ועמידה ברגולציה מתהדקת.
החברה הצליחה בתוך כשנתיים ממועד השקת המוצר הראשון של החברה, להטמיע את הפלטפורמה של החברה בלמעלה מ-20 חברות תשתיות האנרגיה הגדולות והמובילות בארה"ב, ולשרת מעל-5,000 צוותי שטח שניהלו באמצעות המערכת עשרות אלפי פרויקטים להקמת תשתיות בהיקף של למעלה מ-5 מיליארד דולר בשנתיים האחרונות לבדן. שוק הגז הטבעי בארה"ב היה השוק הראשון אליו נכנסה החברה וזאת בשל נקודות התורפה שהוא סובל מהן דוגמת תשתיות ישנות המחייבות החלפה מיידית. בנוסף, תנאי השוק יצרו שני טרנדים נוספים שהאיצו את פעילות החברה במהלך השנה האחרונה.
הראשון, האצת תוכניות רגולטוריות המתמרצות חברות תשתית להשקיע בהקמת תשתיות חדשות על מנת לעמוד בדרישות הגוברות להפחית פליטת פחמן דו חמצני ולקדם תשתיות המבוססות על אנרגיה ירוקה (DER). והשני, תוכניות עסקיות המקדמות השקעה בדיגיטציה, טרנד שהתחזק בתקופת הקורונה בשל הרצון לאפשר לצוותים גישה למידע מרחוק. תקופת הקורונה וההכרח להפחית את כמות הצוותים והאינטראקציות בין הצוותים בשטח, לצד השקעות עצומות המתוכננות בשדרוג תשתיות ברחבי העולם בשנים הקרובות, הרחיבו משמעותית את הצורך בטכנולוגיה של לוקוסוויו.
תוך כדי הקורונה החלו חברת האנרגיה של ממשלת הודו וחברות בדרום אמריקה לעשות שימוש במערכת, והחברה נמצאת בשלבים מתקדמים לפריסה של המערכת עם חברות ענק נוספות באירופה ובאוסטרליה. "תוך כדי הקורונה פתחנו משרדים ב-4 מקומות שונים בעולם וזאת מבלי שנוכל לבקר בהם, אני מקווה שאצליח להגיע אליהם בתקופה הקרובה" אומר שחר לוי.
המנכ"ל והמייסד שחר לוי מציין כי: "על אף שמדובר בחברות עתירות משאבים, קיימים בהן פערים טכנולוגיים אדירים. למשל, תהליך איסוף המידע מהשטח היה ועודנו מבוסס נייר ומפקחים, מה שהופך אותו לאיטי ועמוס בטעויות אנוש. בתחילת הדרך, היה לנו חשוב קודם כל לייצר ערך במקום הכי כואב והוא - לאפשר מעקב מדויק אחר הרכיבים שהוטמנו באדמה: להבין מה מונח איפה, לבצע ולידציות חכמות בזמן אמת כדי לוודא שהמידע שלם ומדויק, והכל בצורה פשוטה ונוחה למשתמש בשטח ובהתאם לדרישות הרגולטוריות. יש לכך חשיבות מכרעת לתהליך ההתקנה עצמו וכן לצורך פעולות תיקון בחירום ותחזוקה שוטפות. בהמשך, הרחבנו את הפלטפורמה כך שתנהל את כל המידע הרלוונטי לפרויקט, לרבות ההיבטים הפיננסיים והחשבונאים הכרוכים בביצועו".
"המערכת מאפשרת חיסכון ניכר בזמן, כוח אדם ועלויות המימון של הפרויקטים. למעשה, קיצרנו תהליכי בקרה ואישור ידניים שארכו שבועות וחודשים ארוכים לכאלו המבוצעים כמעט בזמן אמת. כלל התקשרות והמעקב מבוצע באופן דיגטלי ובחלקו אוטומטי לחלוטין. חברות התשתיות יכולות לחבר צרכנים סופיים ולהתחיל לראות את ההחזר על ההשקעה במהירות ומבלי להתפשר על היבטי בטיחות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה