השוק

מנהל רשות המסים האמריקאי: ארה"ב תאבד טריליון דולר בגלל תכנוני והונאות מס

צ'ארלס רטינג אמר בעדות שמסר בוועדה של הסנאט האמריקאי כי היעדר משאבים להתמודדת עם הונאות מס ותכנוני מס אגרסיביים יביא לאובדן הכנסות של הממשל הפדראלי בהיקף עתק של טריליון דולר
ניצן כהן | 
אבטלה ארהב (צילום Freepik)
צ'ארלס רטינג מנהל רשות המסים האמריקאי העריך הערב כי ארה"ב תאבד הכנסות ממסים בהיקף עתק של טריליון דולר בשנים הקרובות וזאת בשל הונאות מס ותכנוני מס אגרסיביים. היעדר מקורות מימון להגדלת היקפי כוח האדם ברשות המסים לא תאפשר להתמודד עם התופעה, אמר רטינג.
מעבר להיקף הכספי המפלצתי שהכלכלה האמריקאית תאבד מהונאות מס בשנים הקרובות הרי שיש לשים לב למוטיבציה ההולכת וגוברת של הציבור להעלים מס ולתכנן מהלכים להימנעות ממס בצורה אגרסיבית שנחשבת לבלתי לגיטימית ולכן היא יעד לתקיפות מצד רשויות המס במדינות השונות.
כאן המקום לציין את החשש הגדול המתגנב לרשויות המס ברחבי העולם (וגם בישראל) והוא כי הכשלים בהתמודדות עם הקורונה יצרה מוטיבציית יתר בקרב הציבור להימנע משתשלומי מס ולכן כדי להתמודד עם התופעה הזו הרי שיש לעבור לאכיפה קשה וזה דורש משאבים.
כאן נכנסים לתמונה שיקולים פוליטיים והמרכזית שבהם, אם אחרי תקופה בה מגזרים רבים בישראל, שהתמודדו עם אכיפה קשה של המשטרה בסוגיות של מסיכות (בשונה מהמגזרים שמתעלמים מהחוק והוא לא נאכף שם) וריחוק חברתי יאלצו להתמודד עכשיו עם אכיפה קשה של רשויות המס (ושוב כשיש מגזר שמוחרג מציות לחוקים) בתחום המס שיגביר את התסיסה החברתית.
בארה"ב המצב מאוד דומה כשהחשש הגדול הוא מפני אכיפת יתר של החוק ומכיוון שארה"ב חזרה בעידן ביידן להובלה עולמית הרי שמהקצאת המשאבים לרשות המס הפדרלית נוכל ללמוד, במשק כנפי הפרפר, על הרעיונות שיגיעו לישראל בעוד חודש או חודשיים או מתי שיתחילו לדבר כאן על תקציב מסודר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה