השוק

סלקום סיימה את השנה עם הפסד של 170 מיליון שקל

סלקום איחדה השנה את התוצאות שלה עם התוצאות של גולן טלקום כשבלי איחוד זה התוצאות היו קשות עוד יותר; לסלקום יש כיום 105 אלף לקוחות במגזר הסיב האופטי (אינטרנט); מספר לקוחות הסלולר של החברה עומד על 3.2 מיליון
ניצן כהן | 
אבי גבאי (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של אבי גבאי)
התחרות בענף הסלולר ומשבר הקורונה הביא לעלייה חדה בהפסדים של סלקום. סלקום סיימה את שנת 2020 עם הפסדים של 170 מיליון שקל לעומת הפסדים של 107 מיליון שקל ב-2019. החברה איחדה השנה לראשונה את התוצאות הכספיות שלה עם התוצאות של גולם טלקום כשאיחוד זה מנע מההפסדים של החברה להיות גבוהים עוד יותר.
מנתוני החברה עולה כי מספר לקוחות הסלולר שלה עומד על 3.2 מיליון כשההכנסות הממוצעת ממנוי ירדה ל-47.3 שקל לעומת 50.7 שקל ב-2019. לסלקום יש כיום 252 אלף מנויי טלוויזיה רב ערוצית לעומת 258 אלף בסוף 2019. מספר מנויי האינטרנט של החברה הסתכם בסוף השנה ב-293 אלף (105 אלף מהם מחוברים לסיב האופטי) לעומת 278 אלף בתום 2019.
שי אמסלם, סמנכ"ל הכספים של החברה, אמר: "התחרות החריפה בענף הסלולר המשיכה להשפיע באופן שלילי על המגזר הנייד והובילה לשחיקה ב-ARPU ולירידה בהכנסות משירותים וזאת במקביל לירידה משמעותית בהכנסות החברה משירותי נדידה לאור משבר הקורונה.
"יחד עם זאת, לאור רכישת גולן ואיחוד תוצאות פעילותה בדוחות החברה החל מתום חודש אוגוסט 2020, ההכנסות משירותים במגזר הנייד בשנת 2020 ביחס לשנת 2019 ירדו בכ-1.1% בלבד והסתכמו בכ-1.6 מיליארד שקל. לעומת זאת, ההכנסות משירותים במגזר הנייח צמחו בכ- 3.8% בהשוואה לשנת 2019 והסתכמו לסך של כ-1.3 מיליארד שקל וזאת לאור המשך גיוס לקוחות אינטרנט וטלוויזיה חדשים".
"ההכנסות מציוד קצה בשנת 2020 קטנו ב- 5.8% בהשוואה לשנת 2019 והסתכמו לסך של כ-878 מיליון שקל וזאת בעיקר לאור ירידה בהכנסות מציוד קצה במגזר הנייח (בין היתר, לאור משבר הקורונה, אשר השפיע על היקף העסקאות במגזר העסקי). הירידה במכירות ציוד קצה במגזר העסקי קוזזה כנגד גידול מכירות ציוד קצה במגזר הנייד (גידול בשיעור של 6.5% ביחס לשנת 2019), ולמרות משבר הקורונה אשר לווה בסגירת חנויות ומרכזי שירות, לאור פעולות שנקטה הקבוצה אשר הביאו לגידול משמעותי בהיקף המכירות באתר האינטרנט ומול לקוחות עיסקיים".
"ההפסד הנקי של החברה הסתכם בשנת 2020 לכ-170 מיליון ש"ח לעומת הפסד בסך של 107 מיליון ש"ח בשנת 2019. הגידול בהפסד נבע בעיקר ממשבר הקורונה, כפי שתואר לעיל, ולמרות צעדי ההתייעלות שננקטו ע"י החברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה