השוק

האסטרטג של בנק המזרחי: האבטלה צפויה להיות גבוהה בשנה הקרובה

מודי שפריר מנתח את הנתונים שמצביעים על אופטימיות הצרכנים בישראל שבאה לידי ביטוי בעלייה חדה בהיקף הרכישות בכרטיסי אשראי ומעריך שלמרות השיפור הכלכלי, האבטלה תיוותר ברמה גבוהה עד לסוף השנה
ניצן כהן | 
בנק מזרחי טפחות (צילום מערכת אייס)
האסטרטג של בנק המזרחי, מודי שפריר, אומר היום (חמישי) כי הנתונים הכלכליים שפורסמו השבוע מעידים על עלייה חדה יחסית בצריכה עם תום הסגר ועל עלייה באופטימיות הצרכנים והמנהלים במגזר העסקי. יחד עם זאת, רמת האבטלה צפויה להיוותר גבוהה יחסית בשנה הקרובה, חרף ההאצה הצפויה בצמיחה.
"על רקע פתיחת המשק לאחר הסגר ומבצע החיסונים היעיל, מדד אמון הצרכנים של הלמ"ס עלה בחדות במחצית השנייה של חודש פברואר אל קרוב לרמתו בפברואר אשתקד (טרם פרוץ משבר הקורונה בישראל), בלטה לחיוב אופטימיות הצרכנים בהתייחסם לשינוי הצפוי 'במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה', זאת במיוחד לאחר ההרעה שחלה במצבם הכלכלי בשנה האחרונה". אומר שפריר.
"השלכות סיום הסגר השלישי" מוסיף שפריר "באו לידי ביטוי גם בעלייה החדה בהיקף רכישות הצרכנים בכרטיסי אשראי בשלושת השבועות האחרונים, כפי שבא לידי ביטוי גם בעלייה בשהות הישראלים במרכזי קניות.
"העלייה החדה בצריכה בשבועות האחרונים בלטה בענפי התיירות, החינוך והפנאי וברכישות מוצרי חשמל, ביגוד וריהוט, זאת לעומת ירידה חדה בצריכה ברשתות המזון ובבתי המרקחת".
שפריר מציין לחיוב את העלייה בהיקף הישראלים השוהים ב'מקומות עבודה' (נתוני הניידות של גוגל נכון ל- 05.03), אם כי השהות במשרדים עדיין נמוכה באופן משמעותי מהרמה טרם משבר הקורונה ומהרמה בחודש יוני האחרון. "סביר להניח כי בשבועות הקרובים מגמת ה'חזרה לעבודה' תימשך, אך סביר גם להניח כי זו תתייצב ברמה הנמוכה (אולי אף משמעותית) מהרמה טרום משבר הקורונה – אינדיקציה נוספת לעלייה ה'המבנית' באבטלה בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה