השוק

2020 חייכה לאבגול: הרווח הנקי השנתי עלה מ-12.3 ל-36.9 מיליון דולר

החברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנה החולפת: דירקטוריון החברה אישר השקעה בסך 70 מיליון דולר להקמת קו ייצור חדש ברוסיה. ברבעון הרביעי הרווח הנקי הסתכם ב-2.4 מיליון דולר, כאן מדובר דווקא בירידה לעומת אשתקד

מערכת ice | 
אבגול (צילום Who Profits)
אבגול שמחה לדווח על תוצאות חזקות ברבעון הרביעי של 2020 והשנה כולה. במהלך הרבעון, הדרישה למוצרי היגיינה ומוצרים רפואיים המשיכה להיות משמעותית ברחבי העולם, ותמכה בהיקפי מכירות וייצור גבוהים בתמהיל מוצרים טוב יותר. כל מפעלי החברה ברחבי העולם פעלו ביעילות גבוהה מאוד.
אבגול היא חברה מובילה עולמית בפיתוח, ייצור ושיווק בדים לא ארוגים (Nonwoven) עבור חיתולים לילדים ולמבוגרים, מוצרי היגיינה נשית ומגבונים. אבגול מייצרת גם בדים לא ארוגים כחומר גלם עבור מוצרים אשר לא בהכרח ליישומים היגייניים כגון בחקלאות, רהיטים, ריפודים, ביגוד חד-פעמי, תעשיית הבנייה, מוצרי סינון, ועוד יישומים טכניים. במהלך 2020, החברה החלה לייצר ולמכור בדים עבור ציוד הגנה אישי למסכות, חלוקים ומוצרים רפואיים והיגייניים אשר שימשו להתמודדות עם משבר הקורונה.
במהלך המחצית הראשונה של 2020, החברה זיהתה את הפוטנציאל והמחסור בייצור בדים לא ארוגים אשר נדרשים לייצור המוצרים הללו והתאימה במהירות את פסי הייצור שלה לתמוך ביצרנים של מוצרים רפואיים אלו ולספק את צרכי השוק בהתאם. כתוצאה, לאירוע זה הייתה השפעה חיובית על ביצועי החברה ב-2020 הביקוש לבדים עבור מוצרי ציוד הגנה אישי המשיכו להיות גבוהים לאורך השנה, אולם עלייה משמעותית בהיצע הובילה לכך שהמחירים והרווחיות של מוצרים אלו התייצבו באופן הדרגתי.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם ב-19.3 מיליון דולר המהווה כ-20.1% מסך ההכנסות, בהשוואה לרווח גולמי של 18.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, אשר היווה כ-18.3% מסך ההכנסות עבור אותה תקופה. הרווח הגולמי במהלך הרבעון, ולאחר נטרול השפעות השינויים במדדי עלויות חומרי הגלם בין התקופות, גבוה בכ-4.9 מיליון דולר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כתוצאה מהעלייה במחירי חומרי הגלם, הפסד של כ-3.6 מיליון דולר נטו נרשם במרווח בין מדדי מחירי חומרי הגלם, בהשוואה לרווח של כ-0.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (סה"כ השפעה שלילית כוללת של 4.3 מיליון דולר בהשוואה לתקופות המקבילות אשתקד).
EBITDA ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם בכ-17.6 מיליון דולר, עלייה של 1.5 מיליון דולר ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. לאחר נטרול השפעות השינויים במדדי עלויות חומרי הגלם (הן במחירי הקנייה והן במחירי המכירה), ה- Underlying EBITDA ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם ב-21.2 מיליון דולר, 5.8 מיליון דולר יותר מהתקופה המקבילה אשתקד. EBITDA בשנת 2020 הסתכמה ב-89.4 מיליון דולר, גידול של 25.4 מיליון דולר בהשוואה לשנת 2019.  לאחר נטרול השפעות השינויים במדדי עלויות חומרי הגלם, ה- Underlying EBITDA ב-2020 הסתכם ב-89.8 מיליון דולר, 32.9 מיליון דולר יותר מהתקופה המקבילה אשתקד.
הוצאות מימון נטו ברבעון הרביעי של 2020 הסתכמו ב-6.6 מיליון דולר, בהשוואה ל-4.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה בהוצאות המימון במהלך הרבעון הרביעי נבעו בעיקר מהוצאות מהפרשי שער חליפין שהסתכמו ב-3.9 מיליון דולר, בהשוואה להוצאות המימון מהפרשי שער חליפין שהסתכמו ב-0.5 מיליון דולר במהלך הרבעון המקביל אשתקד. השינויים בהפרשי שער החליפין כאמור מיוחסים בעיקר לשערוך ההתחייבות בגין חלק מסדרת אג"ח ג' אשר לא מגודרת כנגד הדולר. עלייה זו קוזזה חלקית בקיטון של כ-0.7 מיליון דולר בהוצאות ריבית הקשורות להלוואות ארוכות טווח ואג"ח בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד (פרעון תשלומי הקרן בהתאם ללוז התשלומים; החברה לא לקחה על עצמה הלוואות ארוכות טווח חדשות או הנפיקה אג"ח חדש).
הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם ב-2.4 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 3.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי במהלך הרבעון הרביעי של 2020 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, נבעה בעיקר מהעלייה בהוצאות המימון ומס ההכנסה. הרווח הנקי לשנת 2020 הסתכם ב-36.9 מיליון דולר בהשוואה לכ-12.3 מיליון דולר במהלך התקופה המקבילה אשתקד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה