השוק
"15% מהעסקים הקטנים בעולם נסגרו לנוכח משבר הקורונה"
דו"ח שמפרסמת פייסבוק על אודות מצב העסקים הקטנים והבינוניים בעולם מעלה כי אמנם חלה ירידה של כ-11% לעומת חודש מאי, אך נותר גדול היקף העסקים הקטנים שנסגר
פייסבוק מפרסמת הבוקר את ממצאיו של סקר שנערך במסגרת הדו"ח של החברה, בשיתוף הבנק העולמי וה-OECD, אודות מצבם של העסקים הקטנים והבינוניים ברחבי העולם. את הדו"ח פרסמה סמנכ"לית התפעול העולמית של פייסבוק, שריל סנדברג.
ממצאי הסקר מראים כי שיעור העסקים הקטנים והבינוניים שנסגרו בשל המגפה ברחבי העולם עומד כעת על כ-15% - ירידה של כ-11 אחוזים מהסקר הראשון שנערך במאי, בו עמד אותו נתון על 26%. לצד זאת, גם העסקים הקטנים שנשארו פתוחים מתקשים להתאושש ולחזור לפעילותם כפי שהייתה לפני פרוץ המגפה – 55% מהעסקים הקטנים דיווחו על ירידה במכירות ביחס לאותו החודש בשנה שעברה, נתון שהשתפר בשבעה אחוזים בלבד מביצוע הסקר הראשון (אז עמד על כ-48%).
הסקר "Future of Business" הינו סקר עולמי שנערך במתכונת דו-שנתית ובין החודשים מאי-אוקטובר 2020, כ-150,000 בעלי עסקים קטנים ביותר מ-50 מדינות לקחו חלק בסקר באופן חודשי. מטרת הסקר הייתה לספק תובנות בזמן אמת אודות השפעתה של מגפת הקורונה על ההתנהלות העסקית, האתגרים שניצבים בפני בעלי העסקים וכן התמיכה וההתאמות שאותם עסקים עושים במטרה לשרוד ולהתמודד. המחקר נועד להשמיע את קולם של העסקים הקטנים והבינוניים, לאמוד את התנהלותם על רקע הנסיבות המשתנות ולהפיק ממצאים, שיאפשרו להם גמישות.
הסקר של פייסבוק, השישי במספר מאז פרוץ המשבר, נערך גם בישראל והשתתפו בו למעלה מ-200 בעלי עסקים קטנים מקומיים. ממצאי הדו"ח בישראל מראים כי 76% מהעסקים הקטנים של ישראלים בפייסבוק נותרו פעילים; 67% מהעסקים הקטנים שמנוהלים על ידי נשים נותרו פעילים, לעומת 82% מהעסקים שמנוהלים על ידי גברים. במדינות אחרות, כמו גרמניה למשל, עומד אחוז העסקים הפעילים בבעלות נשית על כ-97%.
עוד עלה מהדו"ח כי 38% מבעלי העסקים הקטנים בארץ נדרשו לצמצם את מספר העובדים לנוכח המשבר; לעומתם, אותו נתון עומד על 26% בארה"ב ובקנדה. בעלי העסקים המקומיים מבצעים יותר מכירות אונליין, יחס המכירות אונליין עלה בקרב 32% מהעסקים מלפני המגפה. 58% מבעלי העסקים בישראל אופטימיים לגבי עתיד העסק שלהם, לעומת 44% בבריטניה ו-35% באיטליה.
מאות מיליוני עסקים משתמשים בפייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ ומסנג'ר מדי חודש – בעודם עומדים בפני קשיים משמעותיים, פייסבוק מיהרה לנקוט בפעולה מיד עם פרוץ המגיפה. בחודשים האחרונים פייסבוק הובילה יוזמות רבות במטרה לסייע לעסקים לצלוח את המשבר – תכנית מענקים עולמית שמעניקה 100 מיליוני דולרים לעסקים קטנים ברחבי העולם (וגם בישראל), כלים חדשים לניהול עמודים עסקיים בפייסבוק ובאינסטגרם, מוצרים כמו Facebook Shops ו-Instagram Shopping שמאפשרים להקים חנות דיגיטלית על גבי הפלטפורמה ולהגיע ללקוחות חדשים ועוד.
בנוסף, פייסבוק ישראל הכריזה על פרויקט לאומי לתמיכה בעסקים קטנים ולסיוע בתהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית, אותו היא מובילה לצד הפורום הכלכלי חברתי מייסודה של נשיאות המגזר העסקי ועמותת 2B Friendly. במסגרת הפרויקט הוקמו צוותים מקצועיים מנציגי הסטרטאפים והחברות הטכנולוגיה הגדולות בישראל, שיעסקו במתן כלים ויכולות לבניית תשתית עסקית דיגיטלית מקצה לקצה. העסקים הקטנים שלוקחים חלק בפרויקט זוכים לליווי צמוד מסטודנטים שעברו הכשרה מקיפה וחלקם אף נעזרים במנטור עסקי מטעם הארגון קרן שמש.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה