השוק

בהתאחדות התעשיינים התנגדו לתשלום ימי הבידוד ודרשו: "לפצות את המעסיקים על כל נזק שנגרם"

בהתאחדות התעשיינים ובנשיאות המעסיקים והעסקים אמנם בירכו על תוספת הפתרון למעסיקים הקטנים אך דרשו לחזור לחלק מהחלטות המתווה הקודם: מימון המדינה לעובד שנגמרו לו ימי מחלה, ואי הגבלה במספר ניכוי ימי המחלה
יהודה לוינגר | 
רון תומר (צילום יחצ)
לאחר שוועדת העבודה והרווחה בראשות חבר הכנסת חיים כץ אישרה היום (ראשון) כי הושגו הסכמות מול משרד האוצר על מתווה התשלום לימי בידוד, בנשיאות המעסיקים והעסקים מסרו כי "אנחנו מברכים על תוספת הפתרון למעסיקים קטנים. עם זאת, אנו דורשים מהאוצר לקיים את ההסכם החתום עם המעסיקים וההסתדרות כמתחייב בהסכם, ככתבו וכלשונו, ולפצות את המעסיקים על כל נזק שנגרם כתוצאה מהרעת תנאי המתווה בהצעה של יו"ר ועדת העבודה".
למרות תוספת הפתרון לעסקים הקטנים, בהתאחדות התעשיינים ובנשיאות המעסיקים והעסקים, בראשות ד"ר רון תומר, דורשים שבהתאם  למה שהוחלט במתווה הקודם כי המדינה תממן את השהות של עובד בבידוד במידה ונגמרו לו באופן מלא ימי המחלה. בנוסף דורשים שינכו את ימי המחלה של העובד בהתאם לימי הבידוד, ולא יגבילו את מספר הימים שמנכים לו.
כזכור, על פי ההסדר שסוכם, עובד שנמצא בבידוד לא יקבל שכר על יום הבידוד הראשון בלבד. לאחר מכן, תחולק עלות הבידוד שווה בשווה בין המדינה למעסיק, כשהשיפוי יינתן באמצעות המוסד לביטוח הלאומי. עם זאת, למעסיקים עד 20 עובדים המדינה תשלם 75% מעלות הבידוד. 

דובי אמיתי, צילום: ויקיפדיה, pexels, pixabay
יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי התייחס למתווה ואמר כי "ביטלנו את גזירת המס החדש על העסקים. הפכנו כל אבן על מנת להסביר לכולם את העוול והניתוק שהוצע בתזכיר החוק. אני מודה ליו"ר וועדת העבודה, חיים כץ, שתיקן את העוול, נלחם עבור העסקים בישראל והבין שזו לא העת להטלת מס נוסף על המגזר העסקי. הכנסת הוכיחה כי במקרים שעולות יזומות שמשמעותן פגיעה בעסקים בישראל היא לא תשמש כחותמת גומי. אני קורא לממשלה להביא בהקדם האפשרי תקציב מדינה עם קביעת יעדים ברורים שיובילו להאצה וצמיחה של המשק בישראל".
"העסקים בישראל" מוסיף אמיתי, "הם מנוע הצמיחה של המשק ורק הם יוכלו להציל את כלכלת ישראל. הניחו לפוליטיקה, תהיו קשובים לצרכים של המגזר העסקי ותנו לנו את הכלים להוציא את כולנו מהבוץ באמצעות הגברת ביקושים, האצה של רכש תוצרת הארץ וטיפול בתעסוקה באמצעות הכשרות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה