השוק

לשכת סוכני הביטוח: "האם יד ימין ברשות שוק ההון לא יודעת מה התירה יד שמאל?"

הלשכה יצאה בחריפות נגד החלטת הממונה משה ברקת לאסור על גביית דמי ביטול ממבוטחים ובנוסף לחייב סוכנים ליידע לקוחות על זיקה לחברת ביטוח מסוימת: "כיצד זה מתיישב עם הרישיון שאישרו לחברת מקס עם AIG?"
אילן שניג | 
ליאור רוזנפלד, משה ברקת (צילום גיא אבידן, מתוך אתר gov)
רשות שוק ההון בראשות ד"ר משה ברקת, הפיצה חוזר לעיון הציבור, בו היא מתכוונת לאסור על גביית דמי ביטול על פוליסות וחובת דיווח ללקוח, במקרה וההסוכן עובד בבלעדיות עם חברות ביטוח מסוימות. במסגרת ההחלטה, הסוכנים יהיו חייבים לדווח למבוטח אם 40% ומעלה מהכנסותיהם מגיעות מחברת ביטוח אחת כדי שהמבוטח יוכל להעריך את מידת האובייקטיביות של הסוכן. 
הרקע לחוזר שמפיצה הרשות נובע מהנתונים שהיא מפרסמת, לפיהם כ-85% מסוכני הביטוח עובדים עם שתי חברות ביטוח באופן בלעדי, ובכך מונעים מהמבוטחים לקבל הצעה מיטבית מכל חברות הביטוח.
הממונה על רשות שוק ההון והביטוח ברקת הסביר כי: "תהליך מכירה אובייקטיבי הוא אינטרס משותף לכלל הצדדים העוסקים בדבר - לחברות הביטוח, לסוכני הביטוח ובראש ובראשונה לציבור המבוטחים. הרשות מפרסמת היום צעד נוסף בדרך לרפורמת הסוכן האובייקטיבי, במטרה להגביר את מודעות המבוטחים לזכויותיהם ולסייע להם לקבל החלטות חופשיות ומושכלת התואמות לצרכיהם. רשות שוק ההון תמשיך לשים דגש לקידום הוגנות ותחרות בשוק הביטוח ולשמור על ביטחון ציבור המבוטחים“.
בלשכת סוכני הביטוח מנגד, זועמים על החלטת הממונה משה ברקת: "תמוהה בעינינו העובדה כי רשות שוק ההון בוחרת להתעלם מבעיות בוערות ולשים את הזרקור על הגורם המקצועי והאובייקטיבי האמיתי המספק שירות ישר הגון ומקצועי לציבור המבוטחים. אם  רשות שוק ההון מוצאת כי פעילות של מעל 40% עם חברת ביטוח יחידה פוגעת לטענתם באובייקטיביות ובתחרות כיצד זה מתיישב עם הרישיון שהם עצמם אישרו לחברת מקס לעבוד רק עם חברת AIG? האם יד ימין ברשות איננה יודעת מה התירה יד שמאל?". איך נושא האובייקטיביות מסתדר כאשר בפתח כבר עומדת גם חברת ישראכארט לקבלת רישיון סוכן ביטוח? נלמד את הטיוטה ונגיב עליה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה