השוק
הדירוג המלא: מי חברות הביטוח שהכי מתחשבות בלקוחות בזמן המשבר?
רשות שוק ההון פרסמה לראשונה את מדד הסולידריות שבחן ובדק 15 חברות ביטוח רכב בתקופת משבר הקורונה. בין הפעולות שנבחנו: מתן החזר כספי לציבור המבוטחים, הנחת בידוד, מתן הרחבות חינם ועוד. כל הפרטים
משבר הקורונה הוא גם הזדמנות לבחון עד כמה חברות הביטוח באות לקראתנו דווקא בזמן משבר. אז איך צלחו חברות הביטוח הישראליות את המבחן? להלן מדד הסולידריות שמפרסמת לראשונה רשות שוק ההון.
את המקום הראשון בדירוג כבשה הראל ביטוח עם ציון 6.25 במדד הסולידריות. במקום השני כלל ביטוח עם ציון 6. במקום השלישי שומרה שזכתה לדירוג 5.5. ליברה ושלמה ביטוח תפסו את המקומות הרביעי המשותף עם ציון 5.25.
לעומתן, 6 חברות "זכו" להיות מדורגות כ"פחות מתחשבות בנהגים בזמן המשבר" והן: הפניקס שדורגה בראש טבלת ה"פחות מתחשבות" עם ציון אי התחשבות של 4.75. את המקום השני תפסו שלוש חברות ביטוח - איילון, מנורה, ושירביט שזכו לציון 4. במקום השלישי ביטוח חקלאי עם ציון 3.75 ובמקום הרביעי מגדל ביטוח עם ציון 3.25.
מדד הסולידריות מתפרסם, כאמור לראשונה ומקבץ 14 פעולות שונות שננקטו לטובת המבוטחים ועל פיהן מדדה הרשות את חברות הביטוח. כל אחת מהחברות קיבלה ניקוד שהביא למתן ציון שבא לשקף את היקף הפעולות החיוביות שביצעה כל חברה.
בין הפעולות שנבחנו: מתן החזר כספי לציבור המבוטחים, הנחת על תקופת הבידוד, מתן הרחבות בחינם בתקופה כגון הרחבת נהג מזדמן, הגדלת הנחות במועד חידוש הפוליסה, מתן החזר בשיעור גבוה מהפרמיה בגין השבתה וכן הקטנת מספר הימים המינימלי להשבתה ועוד פרמטרים נוספים.
כיום ישנם בישראל כ-2.9 מיליון רכבים המבוטחים בביטוח רכוש (מקיף וצד ג') והיקף הפרמיות בענף עומד על כ-8.5 מיליארד שקל בשנת 2019. בשל הנחיות הממשלה להתמודדות עם משבר הקורונה פחת השימוש בכלי רכב. כחלק מסל הפעולות של הרשות לקידום חדשנות, מעודדת הרשות שיווק מוצרים מבוססי צריכה שמותאמים לתקופת משבר הקורונה, כמו למשל פוליסות דיפרנציאליות (תשלום על פי צריכה).
כחלק מפעולות הרשות לחזק את מעמד הצרכן ולעודד את חברות הביטוח לפעול לטובת ציבור המבוטחים אף מעבר לחובות החלות עליהן, תפעל בהמשך הרשות לפרם ממדי סולידריות בענפים נוספים כמו ביטוח דירה וביטוח עסקים.
ד"ר משה ברקת, הממונה על שוק ההון: "רשות שוק ההון דוגלת בשקיפות מלאה ובהנגשת מידע שעתיד לסייע לציבור המבוטחים בתהליך קבלת ההחלטות ובכך לחזק את מעמדם. מטרת המדד שפורסם היום הינה לעודד את חברות הביטוח, להקל על ציבור המבוטחים באירועי משבר ואירועים לאומיים, הן בעת הנוכחית תחת נשבר הקורונה והן בעתות משבר עתידיות. זהו מדד ראשון מסוגו בתחום ביטוח הרכב ובכוונתנו לפרסם מדדים דומים בביטוחים נוספים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(2):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.כלל מספר אחדאחד 07/2020/27הגב לתגובה זו0 0באמת תמיד עוזרים וקשובים ובעלי לבסגור
-
כלל.נכון מאודשי 07/2020/27הגב לתגובה זו0 0מגדל .צריך להחרים אותה .אנשים רעים ואטומיםסגור