השוק
בהיקף של כ-100 מיליון שקל: זה המהלך המסקרן של רשות החדשנות
רשות החדשנות אישרה פרויקט מחקר בהיקף של כ-100 מיליון שקלים ל-3 שנים בתחומי דלק סילוני ביולוגי בליווי ענקית התעופה בואינג וטכנולוגיות מתקדמות. אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות: "טכנולוגיות חדשניות שיכולות להוביל לפריצות דרך בשווקים בינלאומיים"
רשות החדשנות מודיעה כי אישרה פרויקטי מחקר פורצי דרך בכ- 100 מיליון שקלים לשלוש שנים בתחומי דלק סילוני ביולוגי בליווי בואינג וטכנולוגיות פורצות דרך לאיחוד "מיקום" ,"חישה" ו"שידור/קליטה" ברשת חכמה ואחודה.
אותו מהלך מתבצע במרה לייצב את מעמדה של ישראל בחזית החדשנות העולמית. המאגדים החדשים יכללו שיתופי פעולה נרחבים בין התעשייה לאקדמיה, עם מעורבות של חברות ישראליות מובילות לצד שחקניות גלובליות.
"רשות החדשנות משקיעה בטכנולוגיות חדשניות שיכולות להוביל לפריצות דרך בשווקים בינלאומיים ולחזק את מעמדה של ישראל כמרכז חדשנות עולמי", ציין אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות.
עוד הוסיף סטופל: "ההשקעות שאישרנו – בתחומי הדלק הסילוני הביולוגי וטכנולוגיות איכון וחישה לרשתות תקשורת חכמות – הן נדבך נוסף באסטרטגיה שלנו להפוך אתגרים גלובליים להזדמנויות כלכליות עבור התעשייה הישראלית".
המאבק העולמי בצמצום פליטות גזי חממה הגיע גם לתעשיית התעופה, האחראית לכ-2-4% מסך פליטות ה-CO2 בעולם (שמקורן באנרגיה). איגוד התחבורה האווירית הבינלאומי הציב יעד שאפתני: הפחתת 50% מפליטות התעופה עד שנת 2050.
כדי להתמודד עם אתגר זה, מוקם בישראל מאגד SAF שיתוף פעולה בין חמש חברות תעשייה ושש קבוצות מחקר אקדמיות שיפתחו טכנולוגיות לייצור דלק תעופתי ביולוגי ממקורות מתחדשים. זאת לרבות שמן משומש, פסולת אורגנית מוצקה, גז סינתטי, שאריות מתעשיית העץ והנייר ופלסטיק ממוחזר. כשמטרה היא לפתח חלופה כלכלית לדלק הסילוני המסורתי – הן עבור השוק.
עוד ב-
החברות השותפות בפרויקט הן בתי זיקוק לנפט בע”מ, בית זיקוק אשדוד, התעשייה האווירית, גאיה ביוטכנולוגיות בע"מ ואנזימוכר בע"מ. את המאגד מלווים חוקרים מובילים מאוניברסיטת בן-גוריון, הטכניון, בר-אילן והאוניברסיטה העברית.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה