השוק
דרמה בעולם הרכב: שני מותגי הענק בדרך למיזוג
הונדה וניסאן בוחנות אפשרויות שונות לשיתוף פעולה עתידי, זאת במטרה לחזק את יכולתן להתחרות בשוק הרכב החשמלי, במיוחד בסין שם הן מתקשות לבסס שליטה
עולם הרכב מתקרב לאירוע משנה היסטוריה. חברות הרכב היפניות הונדה וניסאן מנהלות שיחות ראשוניות לגבי מיזוג אפשרי, במטרה לחזק את יכולתן להתחרות בשוק הרכב החשמלי, במיוחד בסין שם הן מתקשות לבסס שליטה. השיחות נמצאות בשלבים מוקדמים וטרם הבשילו להסכם מחייב, כאשר שתי החברות הגיבו בהצהרה זהה לפיה הן בוחנות אפשרויות שונות לשיתוף פעולה עתידי, תוך ניצול החוזקות של כל אחת מהן.
המיזוג הפוטנציאלי בין יצרנית הרכב השנייה והשלישית בגודלה ביפן עשוי להיות מורכב ממספר סיבות: כל עסקה צפויה לעמוד תחת בחינה פוליטית מדוקדקת ביפן בשל החשש מפיטורים נרחבים, וניסאן תצטרך להתמודד עם פירוק הברית שלה עם יצרנית הרכב הצרפתית רנו. בנוסף, קיימות שמועות על התעניינות של חברת פוקסקון הטייוואנית ברכישת שליטה בניסאן.
בחודש מרץ האחרון, שתי החברות כבר הסכימו לשתף פעולה בתחום הרכב החשמלי, ובאוגוסט אף העמיקו את הקשרים ביניהן בהסכמה לעבוד יחד על סוללות וטכנולוגיות נוספות. יתרה מכך, הן חתמו על הסכם עם מיצובישי מוטורס לדיון בנושאי בינה מלאכותית וחשמול, כאשר ניסאן היא בעלת המניות הגדולה במיצובישי.
בעקבות הדיווחים על השיחות, מניות ניסאן זינקו ביותר מ-23% בבורסת טוקיו, בעוד מניות הונדה ירדו בכ-3%, ומניות מיצובישי קפצו בכמעט 20%. המגעים מתקיימים על רקע התחרות הגוברת בתעשיית הרכב העולמית, במיוחד מצד יצרניות סיניות כמו BYD, שהכנסותיה הרבעוניות עקפו לראשונה את טסלה באוקטובר.
עוד ב-
כזכור, הונדה ויצרניות רכב יפניות אחרות מייצרות רכבים היברידיים כבר תקופה, אך הן מתקשות להתחרות בתחום הרכב החשמלי עם חברות כמו BYD הסינית וטסלה של אילון מאסק. הונדה הודיעה בחודש מאי על כוונתה להשקיע עשרות מיליארדי דולרים באסטרטגיית הרכב החשמלי שלה עד 2030
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.היסטוריהצפוני 12/2024/19הגב לתגובה זו0 0מדוע אתם מפרסמים היטוריה לאחר שפורסם בכל מדיה אפשריתסגור