השוק

הונדה מדשדשת בסין; מדווחת על רבעון מוצלח ומשאירה את תחזית הרווח ללא שינוי

למרות היחלשות הביקושים לרכבים בעלי מנוע בעירה פנימית בסין, יצרנית הרכב השנייה בגודלה ביפן מדווחת על התחזקות ביקושים לרכבים היברידיים ביפן ובארצות הברית. מורידה את התחזית למספר המכוניות שתמכור עקב שינוי המגמה בביקושים בסין
מערכת ice | 
הונדה (צילום ויקיפדיה)
רווחי חברת הונדה ברבעון הגיע ל-394.7 מיליארד ין (2.7 מיליארד דולר), עלייה של 8.7% מ-363 מיליארד ין בתקופה המקבילה אשתקד. מכירות הרבעון עלו בכמעט 17% ל-5.4 טריליון ין (36.7 מיליארד דולר). הרווח התפעולי לעסקי הרכב של החברה עלה ב-26% ל-222.84 מיליארד ין; הרווח התפעולי לעסקי האופנועים עלה ב-24% ל-177.65 מיליארד ין. היחלשות הין הוסיפה כמעט 48 מיליארד ין (326 מיליון דולר) לרווח התפעולי הרבעוני של החברה. לדברי סמנכ"ל הכספים של החברה איג'י פוג'ימורה, השפעת המטבע נשארה לא ברורה.
ענקית הרכב הורידה את תחזית המכירות של רכבי הקבוצה השנתית בעקבות ירידה במכירות בסין. מכירות הרבעון בסין עמדו על ל-416,000 מכוניות, ירידה של 32% לעומת השנה שעברה בגלל תחרות מחירים קשה. לדברי פוג'ימורה, המעבר לרכבים חשמליים בסין מתרחש מהר מהצפוי ושוק הרכבים בעלי מנוע בעירה פנימית מתכווץ במהירות. תחרות בתחום הרכב החשמלי היא אתגר לכל יצרניות הרכב היפניות, השולטות בשוק הרכבים בעלי מנוע בעירה פנימית. ירידת מחירים אינטנסיבית בשוק הובילה את החברה להוריד את תחזית מכירת המכוניות שלה בסין ב-220,000 כלי רכב. 
הונדה ויצרניות רכב יפניות אחרות מייצרות רכבים היברידיים כבר תקופה, אך הן מתקשות להתחרות בתחום הרכב החשמלי עם חברות כמו BYD הסינית וטסלה של אילון מאסק. הונדה הודיעה בחודש מאי על כוונתה להשקיע עשרות מיליארדי דולרים באסטרטגיית הרכב החשמלי שלה עד 2030. בסין הונדה צפויה להציג עשרה דגמי רכב חשמלי עד 2027. כחק מאסטרטגיה זו החברה תסגור את אחד ממפעליה ותעצור את הייצור במפעל נוסף. מאוחר יותר השנה יצרנית הרכב תתחיל ייצור בשני מפעלי רכבים חשמליים חדשים בסין בשותפות עם יצרני רכב מקומיים. 
מכירות הרכבים הגלובליות של הונדה גדלו ב-2%, בעיקר בזכות עלייה של 9% במכירות בארה"ב, השוק המרכזי שלה. 

מכירות האופנועים של הונדה ירדו בתאילנד עקב הכלכלה החלשה במדינה, אך הן פורחות באופן כללי, כולל בהודו וברזיל, כמו גם בצפון אמריקה. החברה עדכנה כלפי מטה את תחזית מכירת המכוניות לשנה הפיסקלית: 3.9 מיליון מכוניות במקום 4.12 מיליון. תחזית מכירות האופנועים נותרה ללא שינוי – 19.8 מיליון אופנועים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה