השוק
ענקית הרכב מקצצת: בחובות קשים, 1,000 עובדים פוטרו
מרבית העובדים שפוטרו ב-GM עובדים בשכר במרכז הטכני הגלובלי של החברה בוורן, מישיגן. איגוד עובדי הרכב (UAW) דיווח כי כ-50 מחבריו נכללו בגל הפיטורים. זהו המשך ישיר לגל פיטורים קודם מחודש אוגוסט, שבו פוטרו יותר מ-1,000 עובדים ממחלקת התוכנה והשירותים של החברה
ג'נרל מוטורס, ענקית הרכב האמריקאית, ביצעה ביום שישי מהלך דרמטי של פיטורי כ-1,000 עובדים, במסגרת תוכנית התייעלות נרחבת. הפיטורים, שהודעו לעובדים בבוקר יום שישי, נבעו משילוב של שני גורמים: הערכות ביצועים נמוכות של חלק מהעובדים, וארגון מחדש של סדרי העדיפויות של החברה נוכח שינויים בשוק הרכב העולמי.
מרבית העובדים שפוטרו הם עובדים בשכר במרכז הטכני הגלובלי של החברה בוורן, מישיגן. איגוד עובדי הרכב (UAW) דיווח כי כ-50 מחבריו נכללו בגל הפיטורים. זהו המשך ישיר לגל פיטורים קודם מחודש אוגוסט, שבו פוטרו יותר מ-1,000 עובדים ממחלקת התוכנה והשירותים של החברה.
הרקע למהלך הדרמטי הוא יעד שאפתני שהציבה החברה - קיצוץ של 2 מיליארד דולר בעלויות הקבועות בשנה הנוכחית. זאת לנוכח האטה במכירות בארה"ב, הידרדרות בפעילות העסקית בסין, ושינוי באסטרטגיית הרכב החשמלי של החברה בעקבות קצב אימוץ איטי מהצפוי בקרב הצרכנים.
דובר החברה, קווין קלי, הגיב למהלך באומרו: "כדי לנצח בשוק תחרותי זה, עלינו לייעל את המהירות והמצוינות שלנו. זה כולל התנהלות יעילה, הבטחת מבנה צוות נכון, והתמקדות בעדיפויות העליונות שלנו כעסק". מנגד, סגן נשיא איגוד העובדים, מייק בות', גינה בחריפות את המהלך והדגיש: "ג'נרל מוטורס מנסה לקצץ כ-50 משרות איגודיות בזמן שהם מרוויחים רווחי שיא. נילחם עבור חברינו שפוטרו בכל הכוח שמעניק לנו החוזה".
עוד ב-
ג'נרל מוטורס, שבסוף השנה שעברה העסיקה כ-76,000 עובדים בשכר ברחבי העולם, מתוכם כ-53,000 בארה"ב, מוצאת את עצמה בצומת דרכים משמעותי. החברה נדרשת לאזן בין הצורך בהתייעלות וחיסכון לבין שמירה על כוח האדם המיומן שלה, בתקופה של שינויים מהותיים בתעשיית הרכב העולמית.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה