השוק

עוד ענקית תעופה קורסת: 2,500 עובדים יפוטרו

?מאבק בשמי התעופה והחלל: איירבוס מתכננת קיצוצים נרחבים בעידן של שינויים מהירים. הקיצוצים המתוכננים, המהווים 1.7% מכוח העבודה של החברה, הם חלק ממהלך רחב יותר להפוך את החטיבה ל"מהירה יותר, רזה ותחרותית יותר"
מערכת ice |  1
חברת תעופה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
ענקית התעופה והחלל האירופית, איירבוס, הכריזה על תוכנית דרמטית לפיטורי עד 2,500 עובדים בחטיבת ההגנה והחלל שלה עד אמצע 2026. הצעד הנועז הזה מגיע בעקבות הודעת המתחרה האמריקאית בואינג על פיטורי 17,000 עובדים, ומשקף את האתגרים העצומים העומדים בפני תעשיית התעופה והחלל העולמית.
מייק שולהורן, מנכ"ל חטיבת החלל וההגנה באיירבוס, מתאר סביבה עסקית סוערת המאופיינת בשיבושים בשרשרת האספקה, שינויים מהירים בטכנולוגיות לחימה, ולחץ תקציבי גובר. הקיצוצים המתוכננים, המהווים 1.7% מכוח העבודה של החברה, הם חלק ממהלך רחב יותר להפוך את החטיבה ל"מהירה יותר, רזה ותחרותית יותר".

האירוניה היא שהצעדים הדרסטיים הללו מגיעים בתקופה של תנופה בתעשיית ההגנה והחלל העולמית. ממשלות ברחבי העולם מגדילות את הוצאות הביטחון שלהן בתגובה לאיומים גוברים, כאשר ארצות הברית משקיעה משאבים ניכרים בנכסים מבוססי חלל לתמיכה במודיעין ולחימה. אולם, חברות ותיקות כמו איירבוס מוצאות עצמן מתמודדות עם תחרות עזה מצד שחקנים חדשים וזריזים יותר בשוק.
הקיצוצים באיירבוס מדגישים את האתגרים הרחבים יותר בתעשייה. ביוני, החברה כבר נאלצה לקצץ את תחזיות הייצור שלה בשל בעיות בשרשרת האספקה. בינתיים, המצב בבואינג נראה קודר אף יותר, עם הפסדים של מאות מיליוני דולרים ושביתת עובדים מתמשכת.
בעוד שהתעשייה כולה מתמודדת עם טלטלות, המהלכים של איירבוס מעידים על ניסיון להסתגל במהירות לעידן חדש של תחרות גלובלית ושינויים טכנולוגיים מהירים. האם צעדים אלה יספיקו כדי להבטיח את עתידה של החברה בשוק התחרותי? רק הזמן יגיד. בינתיים, העיניים של כל תעשיית התעופה והחלל נשואות לשמיים, מצפות לראות כיצד יתפתח המאבק הזה על עתיד התעופה והחלל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    התייעלות עדיפה על סגירה (ל"ת)
    שבי 10/2024/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור