השוק

ענקית התעופה במשבר: לוקחת הלוואות ענק אחרי גל הפיטורים

בואינג במשבר: גיוס חירום של 25 מיליארד דולר בצל פיטורי ענק של 17 אלף מעובדי החברה שמהווים 10% ממצבת כוח האדם, במקביל, החברה התקשרה בהסכם אשראי נוסף בשווי 10 מיליארד דולר עם קונסורציום של בנקים, במאמץ לחזק את מצבה הפיננסי הרעוע

מערכת ice | 
ביטולי טיסות-אילוסטרציה (צילום shutterstock, Cityswift Ireland / flickr)
ענקית התעופה האמריקאית בואינג מתמודדת עם אחד המשברים הקשים ביותר בתולדותיה. החברה הגישה תוכנית לגיוס עד 25 מיליארד דולר באמצעות הנפקת אג"ח ומניות, צעד המעיד על המצוקה הפיננסית החמורה בה היא שרויה. במקביל, החברה התקשרה בהסכם אשראי נוסף בשווי 10 מיליארד דולר עם קונסורציום של בנקים, במאמץ לחזק את מצבה הפיננסי הרעוע.
המשבר בבואינג החריף בחודשים האחרונים עם פרוץ שביתת ענק של 33 אלף עובדים מאוגדים, המסבה לחברה הפסדים של כ-50 מיליון דולר ליום. שביתה זו לא רק פוגעת קשות בתזרים המזומנים של החברה, אלא גם מכרסמת באמון לקוחותיה - חברות התעופה הגדולות בעולם.

בתגובה למשבר המחריף, המנכ"ל החדש של בואינג, קלי אורטברג, הכריז על תוכנית פיטורים מסיבית שתכלול קיצוץ של כ-17 אלף משרות, המהוות כ-10% מכוח העבודה של החברה. צעד דרמטי זה מגיע לאחר סבב פיטורים דומה שנערך ב-2020 בעקבות משבר הקורונה, ומדגיש את עומק המשבר בו נמצאת החברה.
אורטברג הודה בפומבי כי בואינג מתמודדת עם "בעיות גדולות" וכי נדרשים שינויים מבניים משמעותיים כדי להבטיח את המשך תחרותיותה של החברה. הוא הדגיש כי "החברה במצב קשה - קשה להפריז באתגרים העומדים בפנינו", ביטוי נדיר של כנות מצד מנכ"ל של תאגיד בסדר גודל כזה.
המשבר הנוכחי בבואינג הוא תוצאה של שרשרת אירועים ובעיות שהצטברו לאורך השנים, כולל תקלות בטיחותיות חמורות במטוסי 737 MAX, עיכובים בייצור, ומשבר הקורונה שפגע קשות בתעשיית התעופה כולה. עם זאת, הצעדים הדרסטיים שננקטים כעת - גיוס הון מסיבי ופיטורים נרחבים - מסמנים נקודת מפנה קריטית עבור החברה, שתקבע את עתידה בשנים הקרובות. האתגר העומד בפני הנהלת בואינג הוא לא רק לייצב את מצבה הפיננסי, אלא גם לשקם את אמון הציבור והלקוחות במותג שהיה פעם סמל לאיכות ובטיחות בתעשיית התעופה העולמית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה