השוק

בואינג מכריזה: כך היא מתכננת להשתקם אחרי שורה של כישלונות

עד כמה שמוזר להגיד את זה, על פי הדוחות ענקית התעופה האמריקאית בואינג לא רשמה רבעון רווחי מאז 2018. החברה הגיע אל המצב הנוכחי לאחר שורה של כישלונות ושנים בהן רק הפסידה כספים. כעת, החברה מכריזה על תוכנית שיקום חדשה שעשויה לסייע לחברה לשוב לגדולה
עידו מור | 
מטוס בואינג 737 מקס (צילום Cityswift Ireland / flickr)
ענקית התעופה האמריקאית בואינג, קיימת כבר למעלה ממאה שנים. החברה שנוסדה אי שם בתחילת המאה ה-20 בארה"ב עברה הרבה ומאז היא הפכה לאחת הכוחות המובילים בשוק התעופה העולמי. 
החברה שאחראית על פרויקטים חשובים כמו פיתוח לווינים, מטוסי קרב וחלליות הייתה מודעת משלב מוקדם למעמד שלה ובתחילת המאה ה-21 היא אף ניסתה למתג עצמה כאחד מפלאי התעשייה האמריקאית לדורותיה. באותה העת, היא ביצעה מהלך שהיה בזמנו תמוהה והתמזגה עם מקדונל דאגלס, שאומנם הייתה מתחרה שלה, אך הייתה קטנה ממנה. 
מאז, לאחר שורה של כישלונות והשקעות שרק גרמו לה להפסדים, בואינג ממשיכה לאבד גובה. כבר 20 שנה שבואינג לא השקיעה בבניית צי מטוסים חדש ובמהלך השנים האחרונות התרחשו שתי תקלות במטוסיה כאשר השתיים המוכרות ביותר היו תאונות הטיסה הקטלניות של מטוס 737 מקס שלה ב-2019 ו-2018.
גם בגזרת החלל ומערכות הנשק נראה כי החברה פתחה עצלנות כאשר לאחר שהשקיעה מיליארדי דולרים בפיתוח מערכות נשק, מי שעקף אותה בסיבוב היה אילון מאסק ומשגרי הרקטות שפיתחו אנשי SpaceX.
על כל זה מנצח מנכ"ל החברה הנוכחי דיויד קלהון, שבעקבות כל אלו, התחייב להתפטר מתפקידו עד סוף השנה. אך זה לא מה שיפטור את קלהון מהאחריות על שיקום החברה. החברה חייבת לבצע מיתוג מחדש למטוסיה, תוך כדי שהיא חורטת על דגלה את נושא הבטיחות ואף להתמודד עם איגודי העובדים אשר מאיימים לפתוח בשביתה בחודש ספטמבר. 

מנכ"ל בואינג דייב קלהון, הבטיח עד סוף השנה ללכת הביתה, קרדיט: shutterstock, יוטיוב/ CNBC Television
בסוף החודש הקרוב, בואינג צפויה לדווח על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2024 ולאחר שמניית החברה ירדה רק השנה ב-30%, בכירי החברה מציגים את המתווה שלהם לשיקום החברה.
לפי המתווה, אנשי החברה יהדקו את הפיקוח במפעלי ייצור המטוסים של החברה, יבוצע שיפור משמעותי לנהלי הבטיחות והחברה תעביר את עובדיה הכשרה מקיפה על מנת לצמצם באופן משמעותית את הליקויים במטוסיה.
נכון לעכשיו, בואינג לא עומדת בקצב סיפוק ההזמנות ללקוחותיה ובמקום לצמצם את הפער, אנשי החברה הצהירו שלמרות שההחלטה הזו תגדיל את העליות בטווח הקרוב, קצב ייצור המטוסים של החברה יואט על מנת לוודא שפגמי הייצור שדווחו במטוסי החברה לא יופיעו שוב.
לאחר תקופה ארוכה של שגשוג, בואינג נכנסה אל העשור השני של המאה ה-21 ברגל שמאל. כעת, כשמתחרות כמו איירבוס האירופית מתחילה לנשוף בעורפה, היא עושה חישוב מסלול מחדש. מה שנותר לקוות שזה יסייע לה לשקם את מעמדה ולהחזיר את האמון בקרב לקוחותיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה