תיירות

ענקית התעופה ממשיכה להסתבך: תשלם קנס בסך 24 מיליארד דולר?

אחרי שמשפחות 364 הנוסעים שנהרגו בשתי התרסקויות מטוס קטלניות של מטוסי בואינג דרשו להשית על החברה קנס בסך 24 מיליארד דולר, התפתחות דרמטית נרשמה בפרשה כאשר התובעים בארצות הברית המליצו למשרד המשפטים להגיש כתב אישום נגד החברה
מערכת ice |  1
התרסקות מטוס-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מכתב בהול נשלח לאחרונה למשרד המשפטים האמריקני, על ידי נציגי משפחותיהם של חלק מההרוגים בשתי התקריות הקשות שאירעו בשנת 2018 באינדונזיה ובשנת 2019 באתיופיה, בהן נספו 346 בני אדם. 
במכתב המשפחות טענו כי חברת בואינג ביצעה את "הפשע התאגידי החמור והקטלני בהיסטוריה", כאשר הן דורשות שיושת על יצרנית המטוסים הקנס המקסימלי האפשרי, בגובה 24 מיליארד דולר.
היום (שני) נודע על התפתחות דרמטית בפרשה, זאת לאחר שהתובעים בארצות הברית המליצו למשרד המשפטים להגיש כתב אישום נגד חברת בואינג. כעת, למשרד המשפטים יש עד ה-7 ביולי, כשבועיים, להשיב להמלצת התובע בארצות הברית האם להגיש כתב אישום נגד ענקית התעופה. 
כזכור, בואינג חתמה על הסכם שלפיו היא לא תיאלץ להתמודד עם חקירה פלילית בעניין שתי התאונות המדוברות, אך לפני כחודש הודיעו במשרד המשפטים האמריקני כי בעקבות תקלות הבטיחות החוזרות ונשנות בחברה בתקופה האחרונה, ההסכם בוטל.
במכתב בן 32 העמודים כתבו עורכי הדין של המשפחות כי לאחר ביטול ההסכם, הצעד הנדרש כנגד החברה כעת הוא פתיחה בחקירה נוקבת ומיידית, לצד משפט בזק בו יהיו חבר מושבעים וחקירה פלילית של כל הבכירים המעורבים בפרשה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה אכפת לבואינג?
    מרק 06/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאשר יש עולם כולו רק 2 חברות שמייצרות מטוסי נוסעים , בואינג ואיירבס הם יכולים להעלעות מחיר ולהמשיך לחפף בבטיחות.
    סגור