רכילות עסקית

בואינג תיאלץ לשלם 24 מיליארד דולר? "הפשע התאגידי הגדול בהיסטוריה"

ברקע התקופה הקשה שעוברת על חברת בואינג, עם ריבוי התקלות ותקריות הבטיחות, החברה עומדת בפני מכה כואבת נוספת. משפחותיהם של ההרוגים בשתי התקריות הקשות מלפני מספר שנים דורשות שיושת על בואינג הקנס המקסימלי של 24 מיליארד דולר
מערכת ice | 
מטוס בואינג 737 מקס (צילום Cityswift Ireland / flickr)
מכתב בהול נשלח לאחרונה למשרד המשפטים האמריקני, על ידי נציגי משפחותיהם של חלק מההרוגים בשתי התקריות הקשות שאירעו בשנת 2018 באינדונזיה ובשנת 2019 באתיופיה, בהן נספו 346 בני אדם. כך על פי דיווח של רשת התקשורת CNN.
במכתב המשפחות טענו כי בואינג ביצעה את "הפשע התאגידי החמור והקטלני בהיסטוריה", כאשר הן דורשות שיושת על יצרנית המטוסים הקנס המקסימלי האפשרי, בגובה 24 מיליארד דולר.
כזכור, בואינג חתמה על הסכם שלפיו היא לא תיאלץ להתמודד עם חקירה פלילית בעניין שתי התאונות המדוברות, אך לפני כחודש הודיעו במשרד המשפטים האמריקני כי בעקבות תקלות הבטיחות החוזרות ונשנות בחברה בתקופה האחרונה, ההסכם בוטל.
במכתב בן 32 העמודים כתבו עורכי הדין של המשפחות כי לאחר ביטול ההסכם, הצעד הנדרש כנגד החברה כעת הוא פתיחה בחקירה נוקבת ומיידית, לצד משפט בזק בו יהיו חבר מושבעים וחקירה פלילית של כל הבכירים המעורבים בפרשה.

כזכור, רק לאחרונה אישרה מועצת המנהלים של בואינג חבילת תגמול גדולה למנכ"ל היוצא, דייב קלהון, בהיקף של 33 מיליון דולר, עבור שנת 2023. מדובר בתגמול הגבוה ביותר שמקבל מנכ"ל בבואינג, והיא מהווה עלייה של 45% לעומת שנת 2022.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה