השוק

אינרום בצל מאבקי שליטה: האם בני ברון יצליח להשתלט על החברה?

דירקטוריון אינרום וקיבוצי ניר עוז ונירים מתנגדים לניסיון ההשתלטות של בני ברון, השואף למנות ארבעה נציגים מטעמו. אספת בעלי המניות הקרובה תקבע את עתיד השליטה בחברה ואת המשך ניהולה בעיצומם של פרויקטים מהותיים.
מערכת ice | 
עסקת מיזוג-אילוסטרציה (צילום freepik)
המאבק על השליטה באינרום מתעצם כשיו"ר הדירקטוריון ציות גינת, יחד עם רוב חברי הדירקטוריון ונציגי קיבוצי ניר עוז ונירים, פועל נגד תוכניתו של בני ברון להשתלטות על החברה. ברון, שרכש 21.3% ממניות אינרום, שואף למנות ארבעה דירקטורים מטעמו באספת בעלי המניות הקרובה ב-14 בנובמבר, ולהרחיב את הרכב הדירקטוריון. אינרום הודיעה למשקיעים ש-6 מתוך 8 הדירקטורים מתנגדים למינוי זה ומציעים לברון להסתפק בשני נציגים בלבד.
כפי שפורסם בכלכליסט, באינרום מציינים כי שינוי בהרכב הדירקטוריון עלול לפגוע בהמשכיות הניהולית הנדרשת לנוכח שיקום מפעל נירלט בעוטף עזה, שנפגע במלחמה, והקמת מפעל לוחות גבס חדש בפרדס חנה. שבו הושקעו עד כה 225 מיליון שקל. החברה ממשיכה גם לקלוט את פעילות חברת אלומלייט, שנרכשה בסוף 2023. לגברי הדירקטוריון, השינויים עלולים לשבש את ניהול הפרויקטים ולפגוע בתפקוד החברה.
ברון, מצידו, טוען כי המהלך ההשתלטותי נועד לשפר את ביצועי החברה, שלדבריו סובלת מתפקוד נחות ביחס לשוק ואובדן אמון מצד בילי מניות. מאז העסקה, מניית אינרום עלתה ב-16%, מה שהוא רואה כהבעת אמון מצד ציבור המשקיעים.
הצלחת המאבק תלויה במידה רבה בתמיכת המוסדיים. אם אלה יתמכו בברון, ינסה הדירקטוריון לפנות לציבור בעלי המניות (22.7%), אם כי היענותם להשתתפות בהצבעה נמוכה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה