השוק

בשווי 1.8 מיליארד שקל: בני ברון מסתער על חברת אינרום

חברת אינרום, שמחזיקה בבעלות על מפעל נירלט שבקיבוץ ניר עוז, ספגה פגיעה קשה מאוד ב-7 באוקטובר, וכעת איש העסקים בני ברון רוכש 21% מהחברה תמורת 370 מיליון שקל, מה שמשקף לחברה שווי שוק של כ-1.8 מיליארד שקל מיליארד שקל. המחיר שרכש איש העסקים -  12.1 למנייה משקף כ-5.4% פרמייה מעל הבורסה
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום vecteezy, shutterstock)
חברת אינרום, שמחזיקה בבעלות על מפעל נירלט שבקיבוץ ניר עוז, קיבלה לאחרונה מקדמה נוספת ממס רכוש על הפגיעה במפעל נירלט במלחמה. נזכיר כי קיבוץ ניר עוז היה אחד הקיבוצים אליהם חדרו המחבלים ב-7 באוקטובר, שם החברה ספגה פגיעה אנושה ועד כה קיבלה מהמדינה מס רכוש בסכום שמוערך בלמעלה מ-200 מיליון שקל.
על פי הדיווח אתמול, אינרום עוברת לשליטה חדשה, אחרי שבני ברון סיכם עם מספר מוסדיים על רכישת 21% ממניות החברה לפי מחיר של 12.1 שקל למניה ובתמורה כוללת של 370 מיליון שקל, מה שמשקף לחברה שווי שוק של 1.8 מיליארד שקל.
אלטשולר שחם היא המוכרת המרכזית, שכן היא מחזיקה ב-18% ממניות החברה, שתמכור 9% ממניותיה. כך על פי הדיווח בכלכליסט. מי שעוד מחזיקים בשליטה בחברה הם כמובן קיבוץ ניר עוז (9.9%), מור גמל ופנסיה (8.4%) כלל ביטוח קופות גמל (8.2%), מגדל משתתפות ברווחים (6.7%), הפניקס קופות גמל (6.1%), הראל (6%) וקרן ההשקעות אלפא אל.טי (5%), כך שלמעשה בני ברון יהיה כעת בעל השליטה העיקרי בחברה.
ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ההכנסות של החברה ב-188 מיליון שקל לעומת 314 מיליון שקל ברבעון המקביל כשהירידה בהכנסות בחלקה הארי לפחות, מיוחסת למלחמה ולפגיעה בנירלט.
ברבעון השני של השנה, עדיין נרשמה ירידה לעומת נרבעון המקביל, אבל על אף ההשפעות של המלחמה, המכירות ברבעון בעלייה לעומת הרבעון הראשון השנה. כך, סך המכירות ברבעון השני עמד על 275.6 מיליון שקל לעומת 299.3 מיליון שקל במקביל. 
כזכור, במאי השנה, אינרום השלימה את רכישת השליטה (55%) בחברת אלומלייט תמורת 192.5 מיליון שקל. אלומלייט, שתשולב בקבוצה עם חברת הבת איטונג שבבעלות מלאה של אינרום, מתמחה בתבניות ייחודיות, מודולריות וורסטיליות ליציקות בטון. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה