השוק

אינרום קיבלה פיצוי משמעותי נוסף ממס רכוש | כל הפרטים

אינרום קיבלה פיצוי נוסף ממס רכוש על הנזקים שנגרמו לה מהמלחמה; אינרום היא אחת החברות שמחזיקות מפעל משמעותי בדרום והפגיעה של המלחמה בה הייתה משמעותית
ניצן כהן |  1
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אינרום שמחזיקה בבעלות על מפעל נירלט שבקיבוץ ניר עוז, קיבלה מקדמה נוספת ממס רכוש על הפגיעה במפעל נירלט במלחמה. נזכיר כי קיבוץ ניר עוז היה אחד הקיבוצים אליהם חדרו המחבלים (ימ"ש) ב-7 באוקטובר.
אם כן, עד כה העבירה המדינה לאינרום יותר מ-200 מיליון שקל בשתי פעימות כשהפעימה הראשונה של 100 מיליון שקל שולמה בתחילת השנה ואילו ההעברה השניה הייתה בימים האחרונים בהיקף של 110 מיליון שקל כך שבסך הכל העבירה המדינה לחברה 220 מיליון שק לכפיצוי על הנזקים שנגרמו למפעל מהמלחמה.
באינרום ממשיכים לנהל שיח עם המדינה באמצעות מס רכוש.
נירלט החלה בחזרה לשגרה מהר יחסית והיא מספקת מוצרים ללקוחות באמצעות ספקים חלופיים, משקמת את אתרי הייצור וכן הלאה. באינרום אומרים שהפעילות בנירלט חוזרת לא לאט לשגרה. בתחום המוצרים לתעשייה, סיגמנט משמעותי בפעילות של החברה, חזרה החברה לייצר במפעל בניר עוז או לפחות בחלק שלו שלא נפגע מהותית מהמתקפה ב-7 באוקטובר.
לנירלט יש גם מפעל בנתניה (שעוסק במוצרים לתעשיה) ושם החברה ממשיכה לייצר "כרגיל". את המוצרים לשוק הביתי, כאמור, מספקת החברה באמצעות ספקים ויצרנים אחרים.
אינרום נסחרת בבורסה לפי שווי חברה של 1.4 מיליארד שקל שמשקפים מכפיל הון של 1.34 ומכפיל רווח של 7.8. ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ההכנסות של החברה ב-188 מיליון שקל לעומת 314 מיליון שקל ברבעון המקביל כשהירידה בהכנסות בחלקה הארי לפחות, מיוחסת למלחמה ולפגיעה בנירלט. הרווח התפעולי שלה ברבעון הראשון של השנה ירד ל-32.2 מיליון שקל והרווח הנקי ירד ל-23.5 מיליון שקל, ירידה שכאמור מיוחסת להשפעות המלחמה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מקבלים מענקים ומחלקים דיבידנד. בושה!
    העגבניה2 06/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט בושה בושה! מנכ״ל שעושה מה בא לו שאין בעל בית בשליטה
    סגור