עסקי ספורט

שערורייה באולימפיאדה: האם ההצלחות של ישראל נקנו בכסף?

מאמנת לשעבר תובעת את איגוד ההתעמלות הישראלי על רקע טענות לשחיתות ושוחד במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. אם הטענות יתבררו כנכונות, ענף ההתעמלות עשוי לעמוד בפני שערורייה בינלאומית חסרת תקדים
מערכת ice | 
אולימפיאדה (צילום shutterstock)
תביעה משפטית המערבת את איגוד ההתעמלות האומנותית בישראל, בכיריו והמאמנת לשעבר איילת לויט עשויה להפוך לאחת מהשערוריות המשמעותיות בעולם הספורט האולימפי.
לפי חשיפת "ישראל היום", בכתב התביעה, איגוד ההתעמלות טוען כי לויט הפיצה האשמות שווא בנושע לשחיתות, קנוניות ושחוד הקשורים למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020, שבהם זכתה לינוי אשרם בזהב. לטענת לויט, ישראל שיתפה פעולה עם איגוד ההתעמלות האזורי בכדי להבטיח ציונים גבוהים למתעמלות משתי מדינות.
התביעה, בהיקף של 870 אלף שקל, טוענת כי מכתבים ששלחה לויט לבכירים בהתעמלות הבינלאומית פגעו קשות במוניטין של האיגוד ושל ראשיו, ובפרט של יו"ר האיגוד לשעבר כנרת צדף והמנכ"לית שרית שנער. על פי הצד התובע, מדובר ב"עלילות חסרות שחר" שנועדנו להכפישם, מנגד, לויט טוענת שההאשמות שהציגה נובעות מרצון לחשוף אי-סדרים חמורים בענף.
לויט שהביאה לבית המשפט עדויות נוספות, כולל מסמכים מהחקירה שנפתחה באיגוד האתיקה הבינלאומי, מתארת מתנות יקרות ערך שניתנו לשופטים בתחרויות כדי להבטיח ניצחונות. תצהיר שהגישה במשטרה הוביל להמשך החקירה גם אחרי סגירת התיק.
השופט דחה את בקשותיה של לויט לעיכוב ההליך, אך אפשר לה זמן נוסף להגיד תצהירים נוספים. הדיון הבא צפוי להיות בקרוב, ואם יתקבלו טענותיה, מדובר בתיק שעשוי לטלטל את ענף ההתעמלות הבינלאומי כולו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה