השוק

ענקית ההשקעות מוכרת את כל המניות: הקשר לישראל עורר סערה

ענקית ההשקעות הסקנדינבית Storebrand הכריזה אתמול על מכירת כל אחזקותיה בחברת הטכנולוגיה האמריקאית "פלנטיר", החברה הנורבגית, שהחזיקה במניות בשווי 24 מיליון דולר, נימקה את החלטתה בחששות מפגיעה בזכויות אדם פלסטיניים לכאורה
מערכת ice | 
השקעות (צילום shutterstock)
סערה בעולם העסקים: ענקית ההשקעות הסקנדינבית Storebrand הכריזה אתמול על מכירת כל אחזקותיה בחברת הטכנולוגיה האמריקאית "פלנטיר", בצעד דרמטי המשקף את המתיחות הגוברת סביב פעילות עסקית בשטחים הפלסטיניים. החברה הנורבגית, שהחזיקה במניות בשווי 24 מיליון דולר, נימקה את החלטתה בחששות מפגיעה בזכויות אדם.
המהלך מגיע בעקבות המלצה רשמית של ממשלת נורבגיה להימנע משיתופי פעולה עם חברות המעורבות בפעילות כלכלית בהתנחלויות. Storebrand, שנחשבת לאחת מחברות ההשקעות המובילות בסקנדינביה, ניסתה לקבל הבהרות מ"פלנטיר" לגבי פעילותה באזור, אך לטענתה נתקלה בחומה של שתיקה.

במוקד המחלוקת עומדות מערכות טכנולוגיות שפיתחה "פלנטיר" עבור השימוש הישראלי בשטחים הפלסטיניים. החברה האמריקאית, שנודעה ביכולותיה המתקדמות בתחום ניתוח המידע והבינה המלאכותית, מספקת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים למגוון לקוחות ברחבי העולם.
צעד זה של Storebrand עשוי להוות תקדים משמעותי בזירה העסקית הבינלאומית ולהשפיע על החלטותיהם של משקיעים נוספים. המהלך מדגיש את המורכבות הגוברת שבה נתקלות חברות גלובליות הפועלות באזורי סכסוך, ואת הלחץ המתגבר מצד משקיעים ובעלי עניין להתחשב בשיקולים אתיים ומוסריים בהחלטות ההשקעה שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה