השוק

ענקית האלקטרוניקה נכנסת לפשיטת רגל: חובות ענק הביאו לקריסה

סוף עידן ביפן: ענקית האלקטרוניקה Funai Electric פושטת רגל, צברה חובות מסחררים בסך 46.1 מיליארד ין (כ-303.6 מיליון דולר), כך על פי דיווח של חברת המחקר הפיננסי Teikoku Databank
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אחת מיצרניות הציוד האודיו-ויזואלי הוותיקות ביפן, Funai Electric, קיבלה אתמול (חמישי) אישור בית משפט לתוכנית פשיטת הרגל שלה. החברה, שמטה הפעילות שלה ממוקם בדאיטו שבמחוז אוסקה, צברה חובות מסחררים בסך 46.1 מיליארד ין (כ-303.6 מיליון דולר), כך על פי דיווח של חברת המחקר הפיננסי Teikoku Databank.
סיפורה של Funai Electric, שנוסדה בשנת 1961, מייצג את עלייתה ונפילתה של תעשיית האלקטרוניקה היפנית. החברה, שהייתה מהמובילות בתחום ייצור הציוד המקורי (OEM) הן בשוק המקומי והן בזירה הבינלאומית, נקלעה לקשיים משמעותיים בעקבות המשבר הפיננסי העולמי ב-2008, כאשר התחרות מול יצרנים סיניים והצניחה בשוק הצפון אמריקאי החלו לכרסם ברווחיה.

המכה הסופית הגיעה לאחר שורת אירועים שהחלישו את החברה: שערורייה שפרצה באחת מהחברות הבנות בחו"ל, רכישתה על ידי Shuwa System Holdings והפיכתה לחברה פרטית ב-2021, ולבסוף - כישלון של חברת בת בתחום סלוני היופי לעמוד בתשלומי פרסום. סיפור קריסתה של Funai Electric ממחיש את האתגרים העצומים העומדים בפני יצרניות אלקטרוניקה יפניות מסורתיות בעידן הגלובליזציה והתחרות המתעצמת מצד השוק הסיני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה