השוק

מכה לכלכלה הישראלית: זו התחזית הקשה של קרן המטבע

מחיר המלחמה: קרן המטבע צופה כי התאוששות כלכלת ישראל לאחר המלחמה תהיה ממושכת. תחזיות הצמיחה של הקרן לשנים 2024-2025 נמוכות בכמחצית מתחזיות הקרן באפריל. הערכת הקרן פסימית פחות מהערכות חברות הדירוג S&P ומודי'ס
מערכת ice | 
קרן המטבע הבינלאומית (צילום shutterstock)
קרן המטבע הבינלאומית מפרסמת את הסקירה הכלכלית העולמית ובה גם תחזיות הצמיחה של כלכלת ישראל, וצופה כי ההתאוששות הכלכלית של ישראל לאחר המלחמה תהיה ממושכת יותר מההערכות בישראל. תחזית הצמיחה של ישראל לשנת 2024 ירדה ל-0.7% בלבד לעומת תחזית קודמת של 1.6%; במונחים לנפש - מדובר בירידה. 
לפי הערכות הקרן, סיום המלחמה צפוי להביא לשיפור איטי בכלכלת ישראל בשנים הבאות. התחזית לשנת 2025 היא צמיחה של 2.7%, עם עלייה הדרגתית ל-3.4% בשנת 2029. מדובר בירידה חדה בהשוואה לתחזיות הקודמות מאפריל, אז צפתה הקרן צמיחה של 5.4% לשנה הבאה. זאת, לעומת הערכות פסימיות יותר מצד גורמים אחרים: חברת הדירוג S&P מעריכה כי לא תהיה כלל צמיחה ב-2024, וב-2025 הצמיחה תעמוד על 2.2%; מודי'ס צופה צמיחה של 0.5% השנה ושל 1.5% בשנה הבאה.
בתחזית הגלובלית שיעור הצמיחה לשנת 2024 נותר על 3.2%; התחזית לשנת 2025 ירדה ל-3.2%, לעומת 3.3% בעבר.

הקרן צופה ירידה הדרגתית באינפלציה בישראל, שתעמוד על 3% בשנה ב-2025; גם שיעור האבטלה צפוי להישאר נמוך, ולהגיע ל-3.1% בסוף השנה ול-3.5% בסוף 2025.
הכלכלן הראשי של קרן המטבע ציין כי המאבק באינפלציה הגלובלית מתקרב לסיומו. עם זאת, לדבריו, המתיחות האזורית במזרח התיכון עלולה לגרום לזעזועים בסחר העולמי. הוא העריך כי נדרשים שלושה צעדים כדי להתמודד עם המציאות הכלכלית הנוכחית: הקלה מוניטרית והורדת ריביות, התאמות בתחום הפיסקלי וקידום רפורמות כלכליות שיובילו לצמיחה, אף שלעיתים הן נתקלות בהתנגדות ציבורית.
יו"ר קרן המטבע הדגישה כי המחירים הגבוהים לא צפויים לרדת בקרוב. לדבריה, השילוב של צמיחה איטית וחובות עולמיים גבוהים מעמידים את הכלכלה במצב מורכב. כמו כן אמרה כי מדינות מסוימות עלולות להיפגע מסיכוני אקלים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה