השוק

היכונו לעליות המחירים: היבוא לישראל מתייקר ב-30%

מכה ליבואנים: חברות ההובלה הימית מעלות דרסטית את מחיריהן, ומצטרפות בכך למחירי התובלה האווירית שזינקו באחרונה בשיעור דומה. איך זה ישפיע על המחירים בישראל?
מערכת ice | 
יבוא מוצרים (צילום unsplash)
רק לפני שבועיים פורסם כי חברת התעופה הישראלית צאלנג' איירליינס (לשעבר ק.א.ל - קווי אוויר למטען), שמתמחה בהטסת מטענים ונחשבת לגדולה בתחומה בישראל, העלתה את תעריף הטסת המטען ב-0.7 אירו לק"ג, עלייה של כמעט 30% במחיר.
כעת נוחתת מכה נוספות על היבואנים והיצואנים בישראל: "ידיעות אחרונות" פרסם הבוקר כי גם בחברת צים ובחברות הובלה הימית בינ"ל נוספות הוחלט להקפיץ את מחיר ההובלה של המכולות – מה שעתיד לגרום לכך שהצרכנים ייאלצו לספוג עלייה במחירי המוצרים המיובאים, וכאלה המשתמשים בחומרי גלם מיובאים.
בהודעה ששלחה צים ללקוחותיה נכתב כי החל מ-1 בנובמבר יחולו היטלים בגובה 1,000 דולר למכולה של 20 פיט, 1,500 דולר למכולה של 40 פיט ו-1,600 דולר למכולה של 60 פיט בהפלגות מהמזרח הרחוק לישראל - שמתווספים למחירים הקיימים. מצים נמסר לידיעות כי "המחירים יורדים ועולים בהתאם לרמות הביקוש ותנאי השוק המשתנים. המחירים כיום, גם אחרי ההעלאה המתוכננת, יישארו נמוכים בעשרות אחוזים מהמחירים שהיו בשוק אך לפני מספר חודשים".
ידיעות אחרונות חשף כי גם חברת MSC העלתה מחיר למכולה של 40 פיט, מ-3,000 דולר ל-4,700 דולר, ועליות דומות היו גם בחברת וואן חברת אוורגרין.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה