השוק

ענקית התעופה בבשורה דרמטית: השביתה מסתיימת, הפעילות תתחדש

שביתת המכונאים של בואינג, שנמשכה למעלה מחודש והסבה לה הפסדי עתק, מסתיימת לאחר שהגיעה להסכם זמני עם העובדים לשיפור תנאיהם. הנזק מהשביתה העמיד את החברה במצב כלכלי קשה עם הפסד של כמיליארד דולר בחודש
מערכת ice | 
טיסות (צילום shutterstock)
הוועד המייצג 33,000 מכונאים שובתים בענקית התעופה בואינג, הודיע היום (שבת) כי הגיע להסכם זמני עם החברה, שכולל העלאת שכר, שיפורים בתנאי הפנסיה ואפשרות לסיום השביתה שנמשכת כמה שבועות, אשר השביתה את ייצור חלק מהמטוסים המובילים של החברה.
"הודות לסיועה של מזכירת העבודה האמריקאית, ג'ולי סו, קיבלנו הצעה לפתרון השביתה, אשר יש להציג בפני החברים", נמסר מהאגודה הבינלאומית של מכונאים ועובדי תעופה. "אנו מסיימים את הסכם הפסקת השביתה, אשר יושלם בקרוב".
לפי CNN, בהתאם להסכם הזמני, צפויה העלאת שכר של 35%, שיפורים בהטבות פנסיה ובונוס חתימה של 7,000 דולר. הוועד קבע הצבעה על ההסכם ליום רביעי, במקביל לפרסום תוצאות הרבעון השלישי של בואינג.
 
ההודעה על ההסכם הזמני מגיעה לאחר ששיחות בין הצדדים התחדשו, אך שוב נקטעו עם טענות שהחברה לא קיבלה את הדרישות ברצינות. השביתה, שהחלה ב-13 בספטמבר לאחר שהמכונאים דחו את הצעת החברה, נגרמה בעקבות תסכול מתמשך מהתנהלותה של בואינג.

בואינג, שמצויה במצב כלכלי קשה, ספגה הפסדים של כ-33 מיליארד דולר במהלך חמש השנים האחרונות, וההערכות מצביעות על כך שהשביתה גורמת לה להפסדים של כ-1 מיליארד דולר בחודש. ההסכם הזמני, אם יאושר, עשוי להיות צעד משמעותי לקראת שיפור המצב בחברה, שהיא המעסיקה הגדולה ביותר בארצות הברית ותרומתה לכלכלה מוערכת ב-79 מיליארד דולר בשנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה