השוק

ענקית הקנאביס נכנסת לפשיטת רגל: קורסת בחובות ענק

StateHouse נקלעה למשבר פיננסי חמור שהוביל למהלך של כינוס נכסים, המסחר במניות החברה הושעה, וצפוי כי הן יימחקו מהמסחר בסופו של דבר
מערכת ice |  5
קנאביס (צילום shutterstock)
StateHouse Holdings, חברת קנאביס מובילה בקליפורניה, הגישה השבוע בקשת פשיטת רגל בקנדה והחלה בהליכי כינוס נכסים בארצות הברית. החברה, שמפעילה 11 חנויות קנאביס ברחבי קליפורניה, נקלעה למשבר פיננסי חמור שהוביל למהלך דרמטי זה. ההחלטה התקבלה לאחר שאחד המלווים העיקריים של החברה, Pelorus Fund REIT, פתח בהליכי כינוס נכסים בארה"ב. המסחר במניות החברה הושעה, וצפוי כי הן יימחקו מהמסחר בסופו של דבר.
סיפורה של StateHouse מתחיל ב-2006, כאשר החברה, אז תחת השם Harborside, הייתה מחלוצות תעשיית הקנאביס החוקי בארה"ב. היא הייתה בין שש הישויות הראשונות שקיבלו רישיונות לקנאביס רפואי במדינה. אולם, לפי מייסדי החברה, סטיב ואנדרו דה-אנג'לו, שורשי הבעיות הפיננסיות של StateHouse נעוצים בסדרת רכישות שבוצעו לאחר שינוי בהנהלה ב-2020. המייסדים טוענים כי הודחו במה שהם מכנים "השתלטות עוינת", ולאחר מכן ההנהלה החדשה יצאה לאסטרטגיית התרחבות אגרסיבית, כולל רכישת שלוש חברות בפחות משנה.

למרות המצב הקשה, Pelorus Fund REIT הביע אופטימיות זהירה לגבי עתיד החברה. בהצהרה שפורסמה ביום שישי, המלווה ציין כי הוא מכיר "בערך המשמעותי של העסק, העובדים והפעילות של StateHouse", ומצפה לעבוד עם החברה והכונס שמונה על ידי בית המשפט כדי להבטיח ש-StateHouse תהיה "ממוצבת היטב עם מבנה נקי, יעיל ומתאים יותר בעתיד". StateHouse מצידה הבטיחה לספק עדכונים על הליכי הכינוס והפעילות בקליפורניה "בבוא העת".
ניתוח של Viridian Capital Advisors חושף כי ל-StateHouse חוב כולל של 122.79 מיליון דולר ונכסים מוחשיים בשווי של 123.47 מיליון דולר. בתרחיש של פירוק, הנושים עשויים לקבל עד 80 סנט על כל דולר חוב. בינתיים, החברה לא הודיעה על שינויים מיידיים בפעילותה היומיומית או במצב עובדיה. מעניין לציין כי האחים דה-אנג'לו לא שוללים את האפשרות לרכוש מחדש את החברה, כאשר סטיב דה-אנג'לו אמר: "אין דבר בעולם שיגרום לנו אושר גדול יותר מאשר להחיות את התינוק הזה מחדש".
StateHouse מצטרפת לרשימה הולכת וגדלה של חברות קנאביס מובילות, כולל Herbl, Skymint ו-MedMen, שנאלצו לפנות להליכי כינוס נכסים בעקבות האתגרים בתעשייה. סיפורה של החברה מדגים את האתגרים הייחודיים בתעשיית הקנאביס, שמצד אחד מציעה הזדמנויות צמיחה עצומות, ומצד שני מתמודדת עם אתגרים רגולטוריים, תחרות גוברת וקשיי מימון. העתיד יגלה אם StateHouse תצליח להתאושש ולהתחדש, או שמא תיוותר כעוד קורבן של השוק התנודתי הזה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    להכנס לחובות בעסק של מכירת סמים זה כישרון מיוחד (ל"ת)
    אחת פשוטה 10/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    מצחיק
    גמלאי 10/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קוראים לזה תעשיית סמים .אבל בשנים האחרונות המציאו שם מודרני לתעשיה הזאת .אבל זה לא העניין..ממתי פושטים רגל בתעשיה כזאת .זאת תעשיה שמגלגלת כסף לא פחות מתעשיית ההימורים
    סגור
  • 2.
    בקרוב אצל סוחר הסמים אהוד ברק (ל"ת)
    מיק 10/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • בקרוב תריח את הפרחים מלמטה ימני נבער (ל"ת)
    אלי קופטר 10/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ככה זה
    אל קפונה 10/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה זה עם סחר בסמים
    סגור