השוק

רמי לוי במשבר, בנק ישראל חוטף וחברות התעופה מטיסות את המחירים

רמי לוי חושף את המשבר בישראייר, נגיד בנק ישראל מותיר את הריבית ללא שינוי ומותקף, חברות התעופה הישראליות מעלות מחירים בצורה מוגזמת, משרד האוצר בצעד דרמטי בנוגע למענקים לחיילים משוחררים, מי ישתלט על כתר פלסטיק שנקלע לחובות עתק והקבלן החזק בישראל בדרך לעסקת ענק. אלה ידיעות השבוע ב-ice

מערכת ice | 
רמי לוי (צילום שמוליק שליש, פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
זעם על נגיד בנק ישראל: "צעד קיצוני, עליו לפעול להורדת הריבית": אחרי שבנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.5%, התגובות הזועמות בישראל לא איחרו לבוא: "המצב הגיאופוליטי אינו מצדיק צעד קיצוני של השארת ריבית גבוהה במדינת ישראל". לידיעה המלאה לחצו כאן. 
רמי לוי חושף את המשבר: "המצב לא פשוט": רמי לוי מגן על ישראייר והעסקים הנוספים שלו: "אנחנו לא קיבלנו נזיפה אצל שר הכלכלה, ממש לא היה, המנכ"ל קיבל אותנו לפגישה כדי לעזור לצרכנים. תכל'ס יודעים שמי שהיה הכי הוגן היא ישראייר שאני הבעלים שלה ונמשיך לתת את השירות הכי טוב היום, המצב לא פשוט כשחברות התעופה ביטלו את הטיסות שלהן לארץ, לא פשוט". לידיעה המלאה לחצו כאן.
הישג לבנק ישראל: יתרות המט"ח של ישראל עלו ב-3 מיליארד דולר: מנתוני בנק ישראל עולה כי יתרות המט"ח של ישראל עלו בחודש ספטמבר בכ-3 מיליארד שקל והן קרובות מאוד ל-43% תוצר; עיקר בהעלייה ביתרות המט"ח מיוחסת לניהול שלהן (רווחים מהשקעה שלהן) כשבמקביל הממשלה צמצמה מהותית את ההוצאות שלה בחו"ל. לידיעה המלאה לחצו כאן.
חברת הענק הישראלית בחובות של 1.3 מיליארד שקל: מי ישתלט עליה? קרן קדמה מגייסת משקיעים לרכישת מניות חברת "כתר פלסטיק" במטרה ליצור גרעין שליטה. זאת לאחר שהחברה שנקלעה לחובות עתק עברה לידי הנושים. לידיעה המלאה לחצו כאן.
אל על, ישראייר וארקיע הגזימו: בכמה זינקו מחירי הטיסות בישראל? המונופול הזמני שנוצר בשל ביטולי הגעת החברות הזרות לנתב"ג אפשר לחברות הישראליות להעלות מחירים באופן משמעותי. לדוגמה, מחיר כרטיס טיסה לאתונה הגיע ל-800-900 דולר, פי שלושה מהמחיר הרגיל. העלייה במחירים הובילה לכך שהעסקה הממוצעת בענף התעופה עלתה ב-26.2%, מ-1,356 שקל ל-1,771 שקל. לידיעה המלאה לחצו כאן.
המענקים מביטוח לאומי יבוטלו? משרד האוצר בהחלטה דרמטית: אחרי שבמשרד האוצר בחנו מהלך קשה שיפגע בחיילים המשוחררים, במסגרתו תכננו לבטל את המענקים מביטוח לאומי לעבודה מועדפת לחיילים משוחררים, כמו גם לבוגרי השירות הלאומי אזרחי, ובנוסף להפחית את גובה המענקים שמקבלים חיילים משוחררים, נודע כי בהתערבות של משרד הביטחון, מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר, הודיע כי ההצעה לא תיכלל בחוק ההסדרים לשנה הקרובה. לידיעה המלאה לחצו כאן.
הקבלן החזק בישראל בדרך לעסקת ענק: מגייס 350 מיליון שקל: חברת י.ח. דמרי של יגאל דמרי מתכננת לגייס הון באמצעות הנפקת מניות לגופים מוסדיים על מנת לממן חלק מההון העצמי הנדרש לעסקת רכישת קרקע בשדה דב, העסקה המדוברת, בשווי של 1.1 מיליארד שקל, מהווה נקודת מפנה עבור דמרי ועבור שוק הנדל"ן כולו. לידיעה המלאה לחצו כאן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה