השוק

מנהל ההשקעות בהודעה למשקיעים בישראל: הפסדתי לכם את הכסף

מנהל קרן הגידור הקטנה לוג'יקאפ שלח הודעות למשקיעיו בהן התנצל והסביר את המצב הקשה אליו נקלעה הקרן: "מתנצל מעמקי נשמתי להגיד לך שבמסגרת ההשקעות שהשקעתי עבורך הפסדתי את הכל. ניסיתי בכל כוחי להחזיר את ההפסדים, אבל לא הצלחתי ואמשיך לנסות, חשבתי שאני המשיח"
מערכת ice | 
השקעות (צילום pixbay)
עולם ההשקעות הישראלי זועזע השבוע כאשר גל עמיאל, מנהל קרן הגידור הקטנה לוג'יקאפ (Logicap), הודה בפני משקיעיו כי הפסיד את כספם. עמיאל, פעיל שוק הון ותיק ומרצה בתחום המסחר היומי, שלח הודעות למשקיעיו בהן התנצל והסביר את המצב הקשה אליו נקלעה הקרן. הודאה זו חושפת את הסיכונים הטמונים בהשקעות בקרנות גידור, במיוחד בישראל, שם הפיקוח על קרנות אלו מינימלי.
לוג'יקאפ, שהוצגה בעבר כ"קרן גידור פורצת דרך בתחום המסחר בשוק ההון", התמקדה במסחר אלגוריתמי ובהשקעות בבורסות הגדולות בעולם. הקרן פעלה בשתי אסטרטגיות עיקריות: מסחר יומי מבוסס אלגוריתם והשקעות ארוכות טווח. למרות שבדוחות קודמים הציגה הקרן תשואות חיוביות מרשימות, התמונה השתנתה באופן דרמטי.

בהודעה מצמררת למשקיעיו, כתב עמיאל: "לצערי הרב, אני לא איש של בשורות טובות היום. אני מתנצל מעמקי נשמתי להגיד לך שבמסגרת ההשקעות שהשקעתי עבורך הפסדתי את הכל. ניסיתי בכל כוחי להחזיר את ההפסדים, אבל לא הצלחתי ואמשיך לנסות." הודאה זו חושפת לא רק את הכישלון העסקי, אלא גם את המצוקה האישית של עמיאל.
מאחורי הכישלון העסקי מסתתר סיפור אישי מורכב. עמיאל חשף בפני משקיעיו כי הוא מתמודד לכאורה עם בעיות קשות, כולל אפיזודות של מאניה ודיכאון. הוא תיאר תקופות של "מחשבות שאני המשיח" ו"דיפרסיה כמו פצצה לפנים". עורך דינו של עמיאל, אייל בסרגליק, הדגיש כי מרשו סובל ממניה דיפרסיה ושיגעון גדלות, מה שהשפיע על שיקול דעתו העסקי.
מקרה זה מעלה שאלות נוקבות לגבי הפיקוח על קרנות גידור בישראל ועל האחריות של משקיעים לבדוק היטב את אפיקי ההשקעה שלהם. עמיאל עצמו הסגיר את עצמו למשטרה ומשתף פעולה בחקירה, מתוך תקווה להחזיר את כספי המשקיעים. המקרה מדגיש את הצורך בזהירות יתרה בעולם ההשקעות, במיוחד כשמדובר בקרנות קטנות ופחות מפוקחות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה