השוק

החברה שמיירטת רחפנים נכנסת לבורסה | כל הפרטים על המיזוג המעניין

חברת סקיילוק שעוסקת ביירוט רחפנים נכנסת לבורסה; החברה תתמזג עם טכנופלס ונצ'רס ביחס של 7:3; הפיתוח של סקיילוק כבר מסחרי ובשוק מעריכים שההכנסות שלה ב-2024 יסתכמו ב-15 מיליון דולר
ניצן כהן | 
מסחר בבורסה (צילום shutterstock)
חברת סקיילוק מערכות נכנסת לבורסה ואלה חדשות מעניינות. סקיילוק תתמזג למעשה עם טכנופלס ונצ'רס. במסגרת המיזוג, בעלי המניות של סקיילוקס יחזיקו ב-70% ממניות החברה הממוזגת ואילו בעלי המניות של טכנופלס יחיזקו ב-30% הנותרים מהחברה הממוזגת.
מה שמעניין במיזוג הזה הוא הפעילות של סקיילוק שעוסקת בפיתוח טכנולוגיות שמיועדות למלחמה ברחפנים. החברה למעשה מיירטת רחפנים באמצעות טכנולוגיות הכוללות שימוש ב-AI לצורך איתור ,זיהוי, וניטרול רחפנים זאת תוך שימוש בלוחמה אלקטרונית הכוללת חסימה והטעיית לוויין (ספופינג) , שימוש באמצעים כגון רדאר 4D, גלאי RF פסיבי, מצלמות אלקטרו אופטיות כשהכל מנוהל תחת מערכת שליטה ובקרה אחודה, מה שאמור לפשט את הפעלת המערכת.
בשוק אומרים כי הכנסותיה של סקיילוק בשנת 2024 צפויות להסתכם בכ-15 מיליון דולר, גידול של 36%  ביחס להכנסות בהיקף מוערך של 11 מיליון דולר שרשמה החברה בשנת 2023, זאת לצד רווח לפני מס צפוי של לא פחות מסך של כ-12 מיליון שקלים (כ-3 מיליון דולר) בשנת 2024 לבדה. ההון העצמי של סקיילוק צפוי לעמוד על כ-20 מיליון שקלים במסגרת המיזוג,  סך המזומן של טכנופלס במסגרת המיזוג לא יפחת מ-12 מיליון שקלים.
סקיילוק מנוהלת בידי מנכ"ל החברה אביעד מצא ועופר קצן, לצד יו"ר החברה יוסי וייס, לשעבר מנכ"ל התעשייה האווירית. במאי השנה מימשה החברה את אחזקתה (51%) בחברת מיי דיפנס (Mydefence) מדנמרק לפי שווי חברה של כ-480 מיליון שקלים (135 מיליון דולר), תשואה של מעל ל-1,000% מאז ביצוע ההשקעה בחברה בשנת 2021 לפי שווי של כ-41 מיליון שקלים (11 מיליון דולר).
יוסי וייס, יו"ר סקיילוק: "חברת סקיילוק מברכת על מזכר ההבנות למיזוג עם טכנופלס, וכניסתה הצפויה של סקיילוק לבורסה. לחברת סקיילוק מוצרים חדשניים המבוססים על טכנולוגיה מתקדמת פרי פיתוחה של החברה הנמכרים כבר למספר מדינות וגופים ברחבי העולם. המלחמה באוקראינה וכן מלחמת חרבות ברזל העלו משמעותית את הביקוש למוצרי החברה למטרות צורך זיהוי, איתור ויירוט של רחפנים. הכניסה לבורסה תאפשר לנו להמשיך להצמיח את הפעילות שלנו ולהפוך לחברה מובילה בשוק הביטחוני הבינלאומי".
דינה שרעפי, מנכ"לית טכנופלס: "מזכר ההבנות שנחתם עם חברת סקיילוק מהווה הזדמנות להצפת ערך משמעותית לבעלי המניות של טכנופלס באמצעות מיזוג עם חברה חדשנית, רווחית, צומחת ועם צוות ניהולי מצוין".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה