השוק

מניית גילת עולה ב-5% ומשלימה מהלך עליות של יותר מ-10% בשבוע

גילת לווינים היא חברה מסקרנת מאוד בעיקר בשל העובדה שתנועת המקרו של עולם ההשקעות פועלת לטובתה; יחד עם זאת רכישה גדולה שעשתה לפני מספר חודשים מצננת את ההתלהבות של המשקיעים; אז למה בכל זאת המניה עולה? | כל הפרטים
ניצן כהן | 
אנטנה של גילת (צילום יחצ)
גילת לווינים היא חברה מעניינת היא פועלת בתחום שמקבל עכשיו (ולפי התחזיות גם בעתיד) רוח גבית מתנועת המאקרו וזה אומר שבאופן תיאורטי היינו צריכים לראות את המניה טסה אבל היא לא. אבל היום היא עולה בניו יורק ב-5% ומשלימה מהלך עליות של 11% בשבוע.
כדי לא להעמיס מידע נסביר בקליפת אגוז כי גילת עוסקת בתחום תחנות הקצה של התקשורת הלווינית וזה אומר שכשאתם רוצים להתחבר לתקשורת לווניית (בהנחה שיש לכם חוות שרתים שמצדיקה השקעה כזו) אתם צריכים מערכת שתתחבר ללוויין ואת זה בדיוק גילת עושה.
באופן עקרוני בתקופת הקורונה גילת הייתה פתרון מצויין לחיבור תקשורת במקומות שאין כדאיות כלכלית לפרוש אליה תקשורת קווית וזה אומר שבעולם מושלם גילת תהיה בכל מקום על פני הגלובוס. ממקומות מרוחקים מריכוזי אוכלוסייה בארה"ב ועד חיבור אוכלוסיות שלמות לתקשורת מתקדמת באפריקה, דרום אמריקה, מרכז אמריקה בואך יבשת אסיה.
אבל זה בעולם מושלם. כי מאז מתחרים שפועלים על לוויינים דומים כמו גילת צברו תאוצה כמו סטארלינק של של אילון מאסק שהיתרון הגדול שלה נמצא בפשטות של החיבור, ביעילות שלו, באמינות שלו וכן הלאה.
גילת הייתה צריכה טכנולוגיה זעירה יותר והיא פנתה לרכישה של סטאלר, חברה שפיתחה טכנולוגיה דיגיטלית שעוברת בין לוויניינם מהר מאוד וזה אומר שהיעד המרכזי של הפתרון שלה הוא עולם המטוסים וזה מעניין כי מדובר בשוק שקשה מאוד להיכנס אליו ובאופן תיאורטי לפחות, פוטנציאל הרווח בו נאה.
גילת עשתה עת הרכישה בעסקה של כמעט 250 מיליון דולר מהם כ-100 מיליון דולר במזומן והיתר מחולקים בין מניות ותשלומים על פי אבני דרך. וזה כבר התחיל להדאיג את המשקיעים. להוציא 100 מיליון דולר במזומן מהקופה עלול להיות מהלך מסוכן עבור גילת.
מכאן החל גל של הערכות וניתוחים שונים לגבי היכולת של גילת למקסם את התמורות מהרכישה של סטאלר ובכך לצמצם את הסיכון שיש בהוצאה של סכום כל כך גדול במזומן מהקופה.
בשוק ההון אומרים את הדברים האלה, כדי לשפוך מעט אור על הסיבה לעליות במניה: נכון להיום ואנחנו מדברים על 3 חודשים מאז רכשה גילת את סטאלר נראה שכל הסיכון מגולם כבר, כלומר מי שפחד מהרכישה הזו, ניצל את המומנטום בשוק כדי למכור אותה וכאן הוא פגש קונים שמעריכים בדיוק את ההיפך, כלומר הרכישה היא פוטנציאל משמעותי לגילת ויותר מכך, הגישה לטכנולוגיה של החברה הנרכשת היא מעניינת לא פחות ויכולה לפתוח או לפחות להאיץ פיתוחים נוספים של גילת וזה כבר מעניין, לשיטת אותם מוסדיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה