השוק

ארנון בר דוד נגד סמוטריץ': "פגיעה בפנסיה, שכר מינימום והטלת מיסים"

לאחר ששר האוצר הציג את עיקרי תקציב המדינה לשנת 2025 בתחילת החודש, יצא יו"ר ההסתדרות בהצהרה פומבית בנושא. ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות: "האוצר הוציא מהמגירה את כל התוכניות שלו, לפגוע בציבור בעובדים וכדומה"

מערכת ice |  1
בצלאל סמוטריץ' (צילום shutterstock, פלאש 90/ חיים גולדברג)
בתחילת החודש הציג שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', את תקציב המדינה לשנת 2025 ואמר כי הגירעון בתקציב יוגבל ל-4% בלבד, דבר שיוביל לקיצוצים והעלאות מיסים בהיקף של 35 מיליארד שקל.
"גם בשנת 2025 נמשיך במדיניות האזרחית המרחיבה שאנו מובילים מאז פרצה המלחמה, מדיניות הכוללת מענה רחב למפונים ולניצולים, למילואימניקים ולבעלי העסקים באזורי המלחמה ולשיקום ופיתוח יישובי קו העימות בדרום ובצפון", ציין שר האוצר.
בהמשך דבריו, הדגיש סמוטריץ' בפני הנוכחים: "לצד זאת נמשיך לשמור על אחריות תקציבית ועל המסגרות הפיסקליות ולהעביר מסר של אמון, אחריות ויציבות לשווקים ולמשקיעים בכלכלה הישראלית".
בעקבות הצעת התקציב לשנת 2025 שהציג השר סמוטריץ' בתחילת החודש, פרסם ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות, את תגובתו בנושא.  בדבריו, העביר יו"ר ההסתדרות ביקורת חריפה על שר האוצר ואמר: "ראיתי ביומיים האחרונים כותרות בכל העיתונים, האוצר הוציא מהמגירה את כל התוכניות שלו, לפגוע בציבור בעובדים וכדומה.
עוד פעם הוציאו את הפגיעה בפנסיה ובקרנות ההשתלמות, עוד פעם שכר מינימום, עוד פעם הטלת מיסים על האדם העובד, לא יהיה. ואני בשיח עם אנשי האוצר, והם יודעים שההסתדרות תמיד נתנה כתף כשהמדינה בצרות. אבל הפעם אני עומד על כך שאני רוצה לראות קודם את ההיתכנות של התקציב הזה, ואם הממשלה בכלל רוצה ללכת על התקציב הזה".
ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות, המשיך להביע בדבריו הסתייגות מאופן התנהלותו של שר האוצר ואמר: "האם הממשלה מבינה שאי אפשר להטיל על האדם העובד את הגזרות האלה, ויש קודם לצמצם משרדים ממשלתיים, להוריד תקציבים קואליציוניים ולנהל את הכסף כמו שצריך ולא בהפקרה.
אם אני אראה שמנהלים פה את הכסף כמו שצריך ומתנהלים באחריות, אני אהיה שותף. ואם לא כל החקיקה הזאת לא תעבור ואני רוצה לראות מישהו שינסה לחוקק חוקים נגד העובדים בכנסת ישראל, זה לא יעבור".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שר האוצר
    יוני מגל 09/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בין שר אוצר לשר האוצר סמוטריץ מרחק רב. סמוטריץ הוא טיפש שלא מבין מאומה בתפקידו. גוש בשר גזען חסר מניפת מנת משכל.
    סגור