השוק

רשת המלונות תעבור לבעלים יחיד: מי יציע יותר בקרב המיליונים?

רוני צארום ושלמה דהוקי מתכוונים להיפרד באמצעות הליך "Buy Me or I Buy You" (במב"י) בקרב על חברת המלונות פאי סיאם
מערכת ice |  1
מלון-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הסכסוך המתמשך בין רוני צארום לשלמה דהוקי, השותפים בחברת המלונות פאי סיאם, עומד להגיע לסיומו בדרך דרמטית. לפי הפרסום בכלכליסט, השניים מתכוונים להיפרד באמצעות הליך "Buy Me or I Buy You" (במב"י), מעין מכרז שבו הצד המציע את הסכום הגבוה ביותר זוכה ברכישת חלקו של השותף השני. מהלך זה מגיע לאחר שורה ארוכה של ניסיונות כושלים להפרדת כוחות, כולל הצעה להנפקה שנדחתה לאחרונה באספת בעלי המניות של אספן, החברה בשליטת צארום המחזיקה ב-50% מפאי סיאם.
הרקע למהלך הדרמטי הזה הוא מערכת יחסים מורכבת שהחלה ב-2020, כאשר אספן רכשה מחצית מפאי סיאם תמורת 405 מיליון שקל, לפי שווי חברה של 810 מיליון שקל. במקביל, דהוקי רכש מניות באספן ב-36 מיליון שקל, בפרמיה משמעותית של 83% על מחיר השוק.

מאז, השותפות הייתה רצופת מתחים, כאשר כל צד חש כי שילם מחיר מופרז עבור חלקו בעסקה. ניסיונות קודמים לפרק את השותפות, כולל הצעה של דהוקי לרכוש את השליטה באספן לפי שווי של 956 מיליון שקל, לא צלחו בשל קשיים בגיוס ההון הנדרש.
המתיחות בין הצדדים הגיעה לשיא לאחרונה כאשר דהוקי, המחזיק ב-4.9% ממניות אספן, דרש לכנס אספה כללית מיוחדת לדיון במידע חדש לכאורה על הסתרת מידע מהותי מבעלי המניות. במכתבו, דהוקי רמז על אפשרות להפרת חוק הריכוזיות בעקבות רכישת מניות אספן על ידי אוסטרליה ישראל, חברה בשליטת שלומי אקריש וצ'ארלס אבן ניומן, העתידה להפוך לשותפה של צארום בשליטה באספן. טענות אלו יצרו סערה והובילו לפתיחת שיחות על ביצוע הליך הבמב"י.
האתגר העיקרי בהליך הבמב"י הוא היכולת הפיננסית של הצדדים. נראה כי לאף אחד מהם אין את האמצעים הדרושים לרכוש את חלקו של השני ללא גיוס שותף חדש. זאת ועוד, ההסכם המקורי בין הצדדים לא כלל מנגנון מדויק לפרידה עסקית, אלא רק אזכור כללי של אפשרות להתמחרות במקרה של מחלוקת בלתי ניתנת לגישור. על רקע זה, התוצאה הסופית של הליך הבמב"י עשויה להיות מפתיעה ולהוביל לכניסת שחקנים חדשים לזירה. בכל מקרה, ברור כי הפרק הבא בסאגה של פאי סיאם יהיה מרתק ועתיר השלכות על שוק המלונאות והנדל"ן בישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רונלי השרלועה
    מחיר זול 09/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי רוצה לקנות אותי?
    סגור