השוק

רשת בתי הקפה האהובה נכנסת לפשיטת רגל: חובות ענק הביאו לקריסה

Red Bay Coffee מתמודדת עם עלויות גבוהות של תביעת הטרדה מינית ותביעה על הפרת חוזה. עם נכסים של כ-250,000 דולר והתחייבויות של 3.3 מיליון דולר, החברה דיווחה על הפסד נקי של יותר מ-850,000 דולר מינואר עד יולי 2024
מערכת ice | 
כוס קפה (צילום pixabay)
תעשיית הקפה חווה משבר חסר תקדים, כאשר מספר רשתות בתי קפה וחברות קלייה מובילות הגישו בקשות להגנה מפני פשיטת רגל בחודשים האחרונים. גל זה של קשיים פיננסיים הוא תוצאה של שילוב גורמים כלכליים שליליים שפגעו קשות בענף. בין הגורמים העיקריים נמצאים ההשפעות המתמשכות של מגפת הקורונה, סביבת ריבית גבוהה, אינפלציה גוברת, ואולי המשמעותי ביותר - עלייה של 65% במחירי פולי הקפה המיובאים מאז ינואר 2021.
Red Bay Coffee, רשת בתי קפה שבסיסה באוקלנד, קליפורניה, מספקת זווית נוספת למשבר. בנוסף לאתגרים הכלכליים הכלליים, Red Bay מתמודדת עם עלויות גבוהות של תביעת הטרדה מינית ותביעה על הפרת חוזה. עם נכסים של כ-250,000 דולר והתחייבויות של 3.3 מיליון דולר, החברה דיווחה על הפסד נקי של יותר מ-850,000 דולר מינואר עד יולי 2024. מקרה זה מדגיש כיצד בעיות משפטיות ותדמיתיות יכולות להחמיר את הקשיים הפיננסיים בסביבה כלכלית מאתגרת ממילא.

היה מקרה נוסף גם של Mercon Coffee Corp, ספקית גלובלית של פולי קפה שבסיסה בהולנד, ממחיש את חומרת המצב. החברה הכריזה על פשיטת רגל ב-7 בדצמבר, מבקשת למכור את נכסיה ולהציג תוכנית לחיסול. עם פחות מ-11.8 מיליון דולר במזומן ו-363.3 מיליון דולר בהתחייבויות חוב, כולל 7.5 מיליון דולר החייבים לסטארבקס, Mercon מדגימה את הקשיים שאפילו השחקנים הגדולים ביותר בתעשייה מתמודדים איתם. החברה ציינה את ההשפעות הגלובליות של המגפה ואת הירידה במחיר השוק של הקפה כגורמים מרכזיים בירידתה.
אך לא רק הענקים סובלים. עסקים קטנים כמו Cottonwood Coffee מברוקינגס, דקוטה הדרומית, ו-Switchback Coffee Roasters מקולורדו ספרינגס, קולורדו, נאלצו גם הם לבקש הגנה מפני פשיטת רגל. עסקים קטנים אלה, שלעתים קרובות פועלים עם מרווחים צרים יותר, היו פגיעים במיוחד לתנודות בשוק ולשינויים בהרגלי הצריכה שנגרמו מהמגפה. המקרה של Switchback Coffee Roasters, שדיווחה על נכסים בין 50,000 ל-100,000 דולר לעומת התחייבויות של 500,000 עד מיליון דולר, מדגיש את המצב הפיננסי הרעוע שבו נמצאות חברות רבות מסוג זה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה