השוק

מענקים חדשים בדרך: כך יחולקו עשרות מיליוני שקלים לזכאים

רשות ההשקעות מכריזה על מענקים בסך של עשרות מיליוני שקלים עבור עידוד הטמעת טכנולוגיה והעלאת הפריון. מסלול המענקים נועד לתמוך בתעשייה הישראלית ולסייע בפיתוח כושר התחרויות שלה באמצעות מתן כלים לייצור מתקדם ולהעלאת הפריון

מערכת ice | 
מענקים (צילום shutterstock)
415 מיליון שקלים הושקעו מאז 2017 ועד 2023, על ידי רשות ההשקעות עבור הטעמת טכנולוגיות מתקדמות והעלאת פריון בכ-550 מפעלים. היקף ההשקעה הכולל של הרשות הממשלתית אשר פועלת מכוח החוק לעידוד השקעות הון ומונף ממענקי המשרד, מסתכם ביותר ממיליארד שקל.
על פי ההודעה הרשמית של רשות ההשקעות, מסלול המענקים לעידוד הטמעת טכנולוגיה והעלאת הפריון נפתח בימים אלו להגשת בקשות, והוא מיועד לתמוך בתעשייה הישראלית ולסייע בפיתוח כושר התחרותיות שלה, באמצעות מתן כלים לייצור מתקדם ולהעלאת הפריון. עוד נודע, כי מטרת ההשקעה הינה לעודד את התעשייה הישראלית להתייעל ולשפר את כושר התחרות מול שווקים בעולם.
המענקים לתעשייה במסלול זה יחולקו בהקצאה תחרותית, בהתאם לתנאי הסף ואמות המידה שנקבעו. המסלול פתוח לחברות בכל רחבי הארץ, כל עוד אינן זכאיות לסיוע על פי החוק לעידוד השקעות הון. עדיפות תינתן לבקשות של תעשייה מאזורי עדיפות לאומית, ירושלים, פריפריה רחוקה ואוכלוסיות יעד. 
שלמה אטיאס, מנהל הרשות להשקעות, התייחס לפרויקט המענקים החדש ואמר: "אנו רואים בקידום הפריון והצמיחה בכלכלת ישראל כמשימתנו העיקרית. באמצעות עידוד השקעות וחלוקת תמריצים, אנו מסייעים ביצירת מקומות עבודה איכותיים, מקדמים את החדשנות בתעשייה ובעסקים, תוך מתן דגש לפיתוח הפריפריה".
עוד הוסיף אטיאס: "דבר זה הכרחי במיוחד למול התהליכים הגלובליים שאנחנו רואים בשוק העולמי. מסלולי הסיוע שאנו מפרסמים למפעלים בכל רחבי המדינה יסייעו לנו לצעוד בכיוון הנכון ולממש את היעד החשוב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה