השוק

יפתח רון טל נגד נציבות שירות המדינה? "דורש שלא יפגעו בי"

העיכוב במינויו של יפתח רון טל לראש מינהלת תקומה נמשך בשל דרישת נציבות שירות המדינה למכור את אופציותיו בחברת ביג. בינתיים, מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי ממלא את מקומו, אך עדיין לא ברור מתי תתממש ההחלפה. הנציבות: "הנושא מצוי בטיפול משרד המשפטים"

מערכת ice | 
יפתח רון טל (צילום פלאש 90)
ב-23 ביוני 2024, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי האלוף במיל' יפתח רון טל ימונה לראש מינהלת תקומה, האחראית לשיקום עוטף עזה ושדרות. אולם, עד כה, המינוי אינו מתממש בשל מחלוקת בין נציבות שירות המדינה לרון טל.
על פי פרסום בלעדי של אמיתי גזית וצבי זרחיה בדה מרקר, ב-2020, מונה רון טל כדירקטור חיצוני בחברת ביג, שם הוא מחזיק בשתי חבילות אופציות. חבילה אחת כמעט כולה שוחררה למימוש, והשנייה עדיין חסומה. לפי מחיר המניה הנוכחי, מימוש האופציות יכול להניב לרון טל רווח של כ-920 אלף שקל לפני מס. נציבות שירות המדינה דורשת מרון טל למכור את האופציות, בעוד הוא מבקש להעבירן לנאמנות עיוורת, כפי שנעשה עם שרים, כדי להנות מעליית ערך עתידית.
 

מאז עזב את תפקיד יו"ר חברת החשמל ב-2021, שמו של רון טל הוזכר כמועמד לתפקידים בכירים שונים, בהם יו"ר רשות שוק ההון, יו"ר רשות ני"ע, מנכ"ל משרד האוצר ויו"ר הדואר. כמו כן, הוא שימש יו"ר חברת מגדל בין 2021 ל-2022. כיום, במשרד ראש הממשלה מתעקשים על מינויו של רון טל, בעיקר משום שקשה למצוא מנהל ברמה המתאימה שאינו מעורר התנגדות למדיניות הממשלה. לכן, תפקידים בכירים במינהלת תקומה מאוישים כרגע על ידי ממלאי מקום זמניים.
מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, ממלא את תפקיד ראש המינהלת מאז פרישתו של משה אדרי ב-7 באוגוסט, אשר חזר לכהן כיו"ר הוועדה לאנרגיה אטומית. סגנו של אדרי, אגאי יחזקאל, פרש גם הוא לאחר שנודע לו שלא ימונה לראש המינהלת. בתפקיד הסגן ממלא באופן זמני אביאל פנסאפורקאר, ותחתיו נמצא ניר מסיקה, שהחליף אותו.
 

למרות שאושרה תוכנית החומש של מינהלת תקומה באפריל, עם תקציב של 19 מיליארד שקל לשיקום האזור, העיכוב במינוי ראש המינהלת מביא לדאגות לגבי התפקוד היעיל של המינהלת בעתיד. התוכנית כוללת תקציבים לבנייה מחדש ולשיקום התשתיות, פתרונות מגורים זמניים והקמת שכונות זמניות למפוני הקיבוצים השונים. עם זאת, תקציב של 5 מיליארד שקל לפיתוח כלכלי חברתי עדיין לא הוקצה למינהלת, והעברתו תלויה בהגדרת הגבולות הגיאוגרפיים של חבל תקומה.
 
על פי תוכנית החפיפה, רון טל אמור להתחיל את תפקידו ב-8 בספטמבר, אך עד כה הוא לא נכנס לתפקידו וגם לא אושר רשמית על ידי הממשלה. בנוסף, ישנם גורמים הטוענים כי ייתכן ורון טל שוקל להימנע מהתפקיד בשל דרישותיו להחזיק באופציות ובשל העובדה שמדובר בתפקיד מאתגר עם משכורת ממשלתית ולא גבוהה.
יוסי שלי, הממלא מקום, עתיד לעזוב את משרד ראש הממשלה לטובת תפקיד שגריר באיחוד האמירויות. בינתיים, ניהול מינהלת תקומה יימשך במצב זמני, עם תקווה למצוא פתרון למינוי קבוע בהקדם.
מנציבות שירות המדינה נמסר בתגובה לפרסום בדה מרקר: "הנושא מצוי בטיפול משרד המשפטים".
רון טל מסר בתגובה: "אני רק דורש שלא יפגעו בי. יש לזה מספיק פתרונות. מקווה ומאמין שזה יסתדר לבסוף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה