השוק

ענקית המים הישראלית לקראת עסקה: מי יסכים לשלם 400 מיליון שקל?

שלב הגשת ההצעות הלא מחייבות במכרז של פרימו ווטר הגיע לסיומו, עם יותר מ-20 גופים שהגישו הצעות ראשוניות לרכישת מי עדן. בין הגופים שהגישו הצעות נמצאות קרנות השקעה כמו אייפקס ישראל ופורטיסימו, כמו גם חברות כגון טמפו ויפאורה תבורי. השלמת העסקה עשויה להתעכב בשל החוק הישראלי המגביל רכישות לפי מחזור הכנסות
מערכת ice |  2
יוני ארליך, מנכ"ל מי עדן (צילום אילן בשור, יוטיוב/ מי עדן)
מי עדן צפויה להחליף ידיים בהקדם. שלב הגשת ההצעות הלא מחייבות במכרז של פרימו ווטר הגיע לסיומו. המכרז מנוהל על ידי בנק ההשקעות רוטשילד, ונתונים מסחריים בסיסיים על החברה הועברו ל-20-30 גופים ישראליים שהגישו הצעות ראשוניות. החברה המפיצה של מי עדן היא טמפו, לאחר שעברה מידיה של יפאורה תבורי.
לפי פרסום בלעדי של גולן חזני בכלכליסט, ההכנסות של מי עדן בניהולו של יוני ארליך עומדות על כ-530 מיליון שקל בשנה, עם רווח תפעולי-תזרימי (EBITDA) של כ-65 מיליון שקל, אשר צפוי לעלות בעקבות תוכנית התייעלות. פרימו ווטר, שנסחרת בבורסה לניירות ערך בניו יורק לפי שווי של כ-4.8 מיליארד דולר, רכשה את מי עדן לפני שמונה שנים ושואפת למכור אותה כיום תמורת כ-550 מיליון שקל.
לפי המכפילים הראשוניים, הערכת השווי של מי עדן עומדת על כ-400 מיליון שקל. בין הגופים שהגישו הצעות נמצאות קרנות השקעה כמו אייפקס ישראל, פורטיסימו (שהגישה את ההצעה באמצעות חברת המזון שלה סוגת) וגרין לנטרן, כמו גם חברות כמו טמפו ויפאורה תבורי. 
פרימו ווטר מעמידה את מי עדן למכירה משום שביוני חתמה על עסקת מיזוג עם תאגיד מים אחר, בלוטריטון. מי עדן, המובילה בשוק המים המינרליים בישראל, פועלת בשלושה מגזרי שוק: קמעונאי, הפצת מים ישירות ומותג קפה לוואצה. לחברה מכירות של כ-222 מיליון שקל בשנת 2023 ונתח שוק של כ-38%.
מכירתה נתקלת באתגרים רגולטוריים, והשלמת העסקה עשויה להתעכב בשל החוק הישראלי המגביל רכישות לפי מחזור הכנסות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רק טמפו ואז היא תהיה מעצמת מים ישראלית
    ליאורי 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם שתיה קלה שנוצרה עם מים מינרליים ותאריך תפוגה ארוך
    סגור
  • 1.
    רונלי הצמאה
    איך אני אוהבת מים 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מים, מים, מים, מים.....
    סגור