השוק

מיטב והפניקס משלבות ידיים: במה השקיעו 85 מיליון דולר?

שתי החברות הצטרפו להתארגנות נגד קרן אופרטיוניטי של פאגאיה בעקבות הגבלות על פדיונות מהקרן. משקיעים טוענים שההגבלות נובעות מעסקאות עם פאגאיה, שמביאה עמלות ממכירת הלוואות במקום להניב תשואה מהכנסות ריבית. רשות שוק ההון בוחנת את הפנייה של המשקיעים בנושא

מערכת ice | 
קרן השקעות-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
מיטב והפניקס הצטרפו לאחרונה להתארגנות נגד קרן האשראי אופרטיוניטי של פאגאיה, בעקבות הגבלות על פדיונות מהקרן. מיטב השקיעה כ-67 מיליון שקל והפניקס כ-18 מיליון שקל. לפני הצטרפותם של שני הגופים, בית ההשקעות מור היה המשקיע המוסדי הגדול היחיד, עם החזקה של כ-30 מיליון דולר.
על פי הדיווח של איתי פת-יה בדה מרקר, אחרים בהתארגנות כוללים את קרן ההשתלמות של המורים העל-יסודיים עגור וקרנות של תנועת הקיבוץ הדתי. משקיע פרטי ששותף בהתארגנות פנה ליו"ר רשות שוק ההון, עמית גל, בדרישה לחייב את הפניקס ומיטב לפעול נגד מנהלי הקרן כדי להוציא את כספי העמיתים.
ברשות שוק ההון ציינו שהפנייה נבחנת בידי הצוות המקצועי. קרן אופרטיוניטי, המחזיקה כ-950 מיליון דולר, רוכשת הלוואות צרכניות אמריקאיות בעזרת אלגוריתם של פאגאיה. עם זאת, הקרן הגבילה את הפדיונות מאז ינואר 2023, וההגבלה הוחמרה באפריל 2023. החשש הוא שההגבלות נובעות מעסקאות עם פאגאיה, שמוכרת הלוואות לשוק בתמורה לעמלות, במקום להניב תשואה מהכנסות ריבית.
משקיעה נוספת היא כלל פנסיה וגמל, שמחזיקה גם ב-3% מפאגאיה. הפניקס ומיטב סירבו להגיב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה